Peugeot on päivittänyt sekä 208:n ilmettä että tekniikkaa. Myös persoonallista ranskalaista tyyliä on korostettu vielä aavistus lisää.
Hinta alk. 13 397 € (3-ov.), 14 398 € (5-ov.)
Tykkäsimme
- pelkistetystä ja laadukkaan oloisesta ohjaamosta
- kattavasta moottorivalikoimasta
- ketterästä ajettavuudesta
- ulkomuodosta
Emme tykänneet
- Peugeotin i-Cockpit (pieni ratti ja sen yläpuolelta katsottava mittaristo) vaatii totuttelua eikä sovi kaikille
- hyvin varustellun auton hinta nousee turhan korkeaksi
Peugeot 208 on uudistunut, ja juuri sopivasti. Keula uusittuine puskureine, ajovaloineen sekä pokattuine konepeittoineen on jykevän oloinen, ja kromilistat sumuvalojen sekä maskin ympärillä luovat naaman ilmeeseen arvokkuutta. Trenditietoiset pystyvät myös yksilöimään keulan ilmettä erillisillä varustepaketeilla. Takana puolestaan hauskasti leijonan kynsien raapaisua muistuttavat LED-takavalot erottavat 208:n perän muista tiellä liikkujista.
Olen ajanut Peugeoteilla sen verran paljon, ettei sen ohjaamo enää suuremmin hätkähdytä. Ranskalaisten i-Cockpit on sellainen, että se kannattaa kokea. Veikkaan, että moni tykkää napakasti käteen istuvasta ratista, mutta kaikille ratkaisu ei sovi. Itsekään en löydä aivan optimaalista ajoasentoa, jossa ratin yläpuolelta katsottava mittaristo olisi aina parhaalla mahdollisella tavalla näkökentässä.




