Paikalla Kiinan GP:n kolme parasta kuljettajaa Michael Schumacher (MS), Fernando Alonso (FA) ja Giancarlo Fisichella (GF).
Kysymys: Michael, mahtava päivä ja voitto. Yhdeksän kierroksen jälkeen olit 22 sekuntia kärkeä jäljessä.
MS: Aika jännittävä ja vastakohtien viikonloppu. Perjantain harjoituksissa olin kilpailukykyinen kuivalla, mutta sitten aika-ajossa alkoi sataa, enkä meinannut päästä edes kymmenen parhaan joukkoon. Lopulta pääsin kuitenkin kuudenteen lähtöruutuun, mikä oli kilpailun kannalta erittäin tärkeää. Kisan alussa vauhtimme oli kohtalaisen hyvää. Pysyin ainakin edellä olevien perässä ja aloin pikku hiljaa tehdä ohituksia. Radan kuivuessa renkaamme alkoivat toimia paremmin. Näimme jo Unkarissa, että tietyissä vaiheissa kilpailua olimme hitaampia ja tietyissä nopeampi. Löysimme oikean hetken vaihtaa kuivan kelin renkaisin. Onneksi johtoni oli siinä vaiheessa niin suuri, että saatoin ajella turvallisesti maaliin.
Kysymys: Michael, olit hurjassa vauhdissa välikelin renkailla, ennen kuin vaihdoit kuivan kelin renkaat.
MS: Oli uhkapeliä pitää samat renkaat autossa, koska ajaessaan on vaikea nähdä, missä kunnossa renkaat ovat. On vain otettava riski ja arvioitava, mitä tehdä. Päätimme pitää samat renkaat ja ratkaisu osoittautui oikeaksi. Vaihdoimme myös kuivan kelin renkaat oikeaan aikaan, sillä välikelin renkaiden suorituskyky alkoi heikentyä, kun rata alkoi tulla liian kuivaksi.
Kysymys: Michael, hieno ohitus Giancarlosta ykkösmutkassa. Lopussa Fernando painosti sinua ukkospilvien lähestyessä.
MS: Tiesin, että ykkösmutka olisi Giancarlolle vaikea, koska itsellänikin oli siinä vaaratilanne ja monet kuljettajat tekivät siinä ajovirheitä harjoituksissa. Otin mutkan varsin varovaisesti, mutta sekin oli melkein liian kovaa. Arvelin siis, että Giancarlolla voisi olla siinä vaikeuksia ja niin kävikin. Sain tilaisuuden iskeä ohi sisäpuolelta, ja se ratkaisi kilpailun voiton. Sen jälkeen laskimme moottorin kierroksia ja ajelimme rauhallisesti maaliin. Pienenä huolena oli toki se, että taivaalta tuli joitakin sadepisaroita. Noin turvallisessa johdossa on arvioitava, millaisia riskejä ottaa, ja päätin tietysti tuoda auton varmasti maaliin.
