Kevään lämpöennätys on jälleen mennyt rikki.
Kevään lämpöennätys on jälleen mennyt rikki, kun lämpötila kohosi Mäntsälässä iltapäivällä 23,7 asteeseen, kerrotaan llmatieteen laitokselta. Ilmatieteen laitoksen mukaan monin paikoin on tänään oltu parinkymmenen asteen tuntumassa.
Kuluvan kevään lämpöennätys meni viimeksi rikki vappuna, kun Salossa mitattiin 21,8 astetta.
Lue myös: Lämpimille vappusäille hei hei – Liisa Rintaniemi: Luvassa tervetulleita vesisateita
Huomenna sää viilenee ja päivä on poutainen sekä melko aurinkoinen lähes koko maassa. Ilmatieteen laitoksen päivystävän meteorologin mukaan etelässä lämpötilat voivat kuitenkin nousta vielä 16–17 asteen tienoille.
Muualla Suomessa Lappia lukuun ottamatta liikutaan huomenna kymmenen asteen paikkeilla.
Juttua päivitetty 2.5.2026 kello 18.44 ja 16.15.
