F1

F1

Koko kausi suorana C Moressa

Katso lisää

Kahden F1-kuskin lähtölaskenta alkoi? Tallipäällikkö linjasi tiukat ehdot tulevalle valinnalle: "Meillä kaikilla on parasta ennen -päiväyksemme"

3:09
C Moren studiotiimin katsaus Venäjän GP:n alla: kauden 2021 kuljettajatilanne alkaa hahmottua

Haasin tallipäällikkö Günther Steiner on jo aiemmin tehnyt selväksi, että tilanne kuljettajamarkkinoilla on Haasin kannalta ihanteellinen, kun tarjolla on erittäin kokeneita ja vähän vähemmän kokeneita kuljettajia sekä lahjakkaita tulokkaita. Nyt hän on täsmentänyt sitä, mitä talli kuljettajiltaan haluaa.

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Eifelin GP suorana 9.-11.10.
Pe: 1. harjoitukset klo 11.55, 2. harjoitukset klo 15.55
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Eifelin GP klo 15.05, ennakkotunnelmat klo 14.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

Haasin alkuperäisellä ehdokaslistalla oli Steinerin mukaan lähes 10 kuljettajaa, mutta listaa on mitä ilmeisimmin rajattu – melko kovallakin kädellä. Asia käy ilmi The Race -sivuston julkaisemasta Steinerin kolumnista.

– Haluamme varmistaa, että teemme oikean valinnan tallin kannalta. Lyhyen tähtäimen ajattelua olisi hankkia parhaat mahdolliset kuljettajat ensi kaudeksi ja katsoa vuotta 2022 vasta sitten, kun pääsemme sinne, mutta meidän täytyy rakentaa tallia uusiksi tämän uskomattoman vaikean vuoden päätteeksi, Steiner kirjoittaa.

– Eli mikä on tallin kannalta parasta? Rakentaa talli valmiiksi kautta 2022 ajatellen ja tehdä vuodesta 2021 siirtymävuosi.

Lausunnot eivät lupaa hyvää tallin nykykuljettajille Romain Grosjeanille, 34,ja Kevin Magnussenille, 28. Grosjean on ajanut Haasilla tallin ensimmäisestä F1-kaudesta, vuodesta 2016 lähtien. Magnussen liittyi talliin vuotta myöhemmin.

– Jotkut tarjolla olevista kuljettajista ovat olleet F1:ssä jo pitkään. Ovatko he parhaita vaihtoehtoja muutaman vuoden päähän? Eivät välttämättä. Ehkä on olemassa nuoria lahjakkuuksia, joita meidän pitäisi jalostaa.

– Tähän liittyen on olemassa hiuksenhieno raja. Meillä kaikilla on parasta ennen -päiväyksemme, urheilijoilla varsinkin. Täytyy olla varovainen, että emme sijoita johonkin sellaiseen, että kun todella tarvitsemme sitä, se onkin jo nähnyt parhaat päivänsä.

Steinerin mukaan Haas käy yhä neuvotteluita kuljettajien kanssa. Hän toivoo, että sopimusuutisia voisi olla tarjolla jo lähiviikkoina.

– Minulle tärkeää on se, että saamme kuljettajat, jotka ajavat tallissa myös 2022. Jos asetamme jonkun autoomme pelkästään ensi vuodeksi, tuhlaamme vain aikaamme.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja