Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Hoidatko henkilökohtaisia asioitasi töissä? Ei hätää, pomoasi ei haittaa

Colourbox
Julkaistu 30.06.2012 11:00(Päivitetty 22.08.2012 14:08)

Ei liene yllätys, että työntekijät käyttävät osan työpäivästään henkilökohtaisten asioiden hoitamiseen. Yllättävänä sen sijaan voi pitää sitä, ettei tällainen käytös häiritse pomoja.

Tutkimuksen mukaan 48 prosenttia amerikkalaisyritysten pomoista ei välitä, vaikka työntekijät olisivat lounaalla suunniteltua pidempään, pitäisivät säännöllisesti taukoja tai jutustelisivat työkavereidensa kanssa työajalla.

Varmuuskopiointipalveluja tarjoavan Mozyn sponsoroimaan tutkimukseen osallistui tuhat ihmistä muun muassa Yhdysvalloista, Saksasta ja Ranskasta, kertoo livescience.com. 37 prosenttia tutkimukseen osallistuneista pomoista antaisi työntekijälleen luvan esimerkiksi pidempään lounastaukoon.

Työntekijät osaavat myös hyödyntää pomojensa avomielisyyttä. 21 prosenttia vastanneista käyttäisi työaikaa esimerkiksi shoppailuun tai lomamatkan etsimiseen. 18 prosenttia söisi aamiaista omassa työpisteessään. Puolet vastanneista ei pitänyt töistä aiemmin lähtemistä pahana asiana, jos syy lähtöön on esimerkiksi aika lääkärille.

Muita työntekijöiden mielestä hyväksyttäviä henkilökohtaisia aktiviteetteja töissä olivat esimerkiksi henkilökohtaisen puhelun soittaminen ja säännölliset kahvitauot. Myös nettipankin käyttäminen, laskujen maksaminen, musiikin kuunteleminen tai lapsen teatteri- tai muuhun esitykseen lähteminen etuajassa olivat sallittujen listalla.


Lähde: Livescience.com

Kuva: Colourbox

Lisää aiheesta:

Kärsitkö matkapahoinvoinnista? Yllättävä keino voi helpottaa oloaAkis on kouluttanut kokkeja suomalaisravintoloihin yli 30 vuotta – kaikki lähtee intohimostaPitkään jatkuneella unettomuudella huolestuttavia seurauksia – "Voi olla varhainen varoitusmerkki"Löytyykö jo? Nämä varusteet autossa pitää nyt ollaKertooko ajatusviiva tekoälyn käytöstä? Näin kommentoivat asiantuntijatÄlä tee tätä joulutorttuvirhettä
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 19:09
    Terveys ja hyvinvointi

    Kärsitkö matkapahoinvoinnista? Yllättävä keino voi helpottaa oloa

  • 17:32
    Ruoka

    Akis on kouluttanut kokkeja suomalaisravintoloihin yli 30 vuotta – kaikki lähtee intohimosta

  • 14:15
    Unettomuus

    Pitkään jatkuneella unettomuudella huolestuttavia seurauksia – "Voi olla varhainen varoitusmerkki"

  • 11:33
    Auton varusteet

    Löytyykö jo? Nämä varusteet autossa pitää nyt olla

  • 09:07
    Tekoäly

    Kertooko ajatusviiva tekoälyn käytöstä? Näin kommentoivat asiantuntijat