Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Facebook yritti hankkia 6-vuotiaita lapsia käyttäjikseen – palkkasi työntekijöitä tehtävään

1:38Facebook on rypenyt vuosien saatossa useissa kohuissa – kasasimme videolle, mistä biljoonan arvoinen yhtiö muistetaanFacebook on rypenyt vuosien saatossa useissa kohuissa – kasasimme videolle, mistä biljoonan arvoinen yhtiö muistetaan
Julkaistu 01.11.2021 12:55
Toimittajan kuva
Roosa Mustonen

roosa.mustonen(at)mtv.fi

NBC Newsin tietoon tulleet asiakirjat paljastavat Facebookin palkanneen työntekijöitä kehittämään uusia ohjelmia lapsille.

Sisäiset asiakirjat osoittavat, että Facebook on palkannut aktiivisesti työntekijöitä kehittämään tuotteita, jotka on suunnattu 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Facebookin ikäraja on 13 vuotta.

Facebookin oli tarkoitus laajentaa käyttäjäkuntaansa.

Asiasta kertoi NBC News.

Lue myös: Facebook tunnetaan jatkossa nimellä Meta

Kritisoijat: Facebook ei ole hyväksi lapsille

Yrityksen kritisoijien mukaan asiakirjat ovat osa Facebookin pitkäaikaista mallia, jolla pyritään houkuttelemaan nuoria käyttäjiä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

– Facebook ja Instagram ovat toistuvasti osoittaneet, että niihin ei yksinkertaisesti voi luottaa lasten ja teini-ikäisten hyvinvoinnissa, kertoo James Steyer Common Sense Median perustaja ja toimitusjohtaja.

Facebook vetosi blogissaan siihen, että kilpailijat tekevät samoin.

– Ottaen huomioon, että kilpailijamme tekevät samoin, olisi uutisarvoista, jos Facebook ei tekisi tätä samaa. 

Lähde: NBC News

Lisää aiheesta:

Australia aikoo kieltää Youtuben käytön alle 16-vuotiailtaFacebook sopi kiistan amerikkalaisten työnhakijoiden syrjinnästä Tietovuotaja sanoo Facebookin vahingoittavan lapsia ja himoitsevan kasvua keinolla millä hyvänsä – Zuckerberg kiistää ja syyttää epäloogisuudestaFacebook maksoi teineille oikeudesta seurata matkapuhelimen käyttöä – Facebook: Kyseessä ei vakoiluFacebookilla uusi suunnitelma – palkkaa 3000 ihmistä katsomaan videoita murhista, itsemurhista ja väkivallastaFacebookin mainokset kyseenalaisen kohun silmässä: ”Epävarmoille teineille” markkinoidaan tuotteita, joiden ostamisesta tulee hyvä mieli
Sosiaalinen mediaLapsetNuoretYritykset ja bränditFacebookUlkomaat

Tuoreimmat aiheesta

Sosiaalinen media
  • ke20:08
    Henkirikokset

    Murhasta epäilty houkutteli nuorta naista ajelulle matkallaan verityöhön – yhdessä kuvassa karmiva yksityiskohta

  • 25.10.05:30
    Koirat

    Siiri-koira katosi tuntemattoman naisen matkaan – seurasi erikoinen jäljitysoperaatio

  • 22.10.09:09
    TikTok

    Kylmäävä totuus Tiktokista – asiantuntijat ihmettelevät, miksi yksi asia on yhteiskunnalle ja perheille niin vaikeaa

  • 21.10.18:50
    Virukset

    Ethän sorru tähän herpeksen hoitoniksiin? "Heikentää tilannetta entisestään"

  • 21.10.05:02
    Espoo

    Kauppakärryt "karkaavat" Espoossa – suivaantunut Satu sanoo suorat sanat