Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Facebook ryhtyy toimiin klikkiotsikoita vastaan

Facebook haluaa tarjota käyttäjilleen entistä monipuolisemmin artikkeleita luettavaksi.
Facebook haluaa tarjota käyttäjilleen entistä monipuolisemmin artikkeleita luettavaksi.Shutterstock
Julkaistu 26.04.2016 09:25

MTV LIFESTYLE

Facebook julkaisi vastikään kaksi merkittävää muutosta algoritmiinsa, mikä näkyy nyt myös käyttäjien seinillä.

Jo viime kesänä Facebook kertoi alkavansa näyttää käyttäjilleen sisältöä erilaisten artikkelien Facebook-nostojen parissa vietetyn ajan perusteella – huolimatta siis siitä, klikkaako käyttäjä artikkelilinkkiä vai ei.

Viime viikolla Facebook julkisti tekevänsä lisäksi kaksi merkittävää muutosta algoritmiinsa, jotka vaikuttavat siihen, mitä sisältöä se näyttää yksittäisille käyttäjilleen. Artikkeleita tullaan ehdottamaan käyttäjälle sekä lukuajan että artikkelien monimuotoisuuden perusteella. Lukemiseen käytettyä aikaa mitataan sekä Facebookin nostoartikkeleista että itse selaimeen avatuista artikkeleista.

Jälkimmäisen tarkoituksena on vähentää ”klikkihittien” tai muun haitallisen sisällön leviämisen, sekä sitä myöten tehdä ehdotettujen artikkelien luonteesta laadukkaampaa. Tällä hetkellä muutokset koskevat vain Facebookin mobiilikäyttäjiä.

Facebook haluaa täten tarjota käyttäjilleen sisältöä, jonka entistä paremmin olettaa häntä kiinnostavan. Sosiaalisen median palvelu kertoo myös, että on havainnut käyttäjien arvostavan artikkelien monipuolisuutta. Tästä syytä Facebook ehdottaa nyt artikkeleita aiempaa monipuolisemmista aiheista.

Muutosten seurauksena osa aktiivisten julkaisijoiden sisällöstä saattaa jäädä kokonaan piiloon.

Lähde: The Next Web

Lisää aiheesta:

Facebook raottaa palvelunsa toimintaa – uusi ominaisuus kertoo miksi näet julkaisunFacebook muuttaa algoritminsa toimintaa – jatkossa näet vähemmän kyseenalaista sisältöäFacebookiin jättimäinen muutos – tällainen uutisvirrasta tulee lähiviikkoinaFacebook estää jaettavien linkkien muokkaamisen – tavoitteena kitkeä valeuutisten julkaiseminenFacebook haluaa karsia klikkiotsikointia – yhtiöltä selkeä viesti julkaisijoille Facebook räätälöi sinulle sopivia mainoksia, vaikket edes käyttäisi palvelua
FacebookDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Facebook
  • 18.10.08:19
    Veikkaus

    Veikkaus ostaa näkyvyyttä Metan alustoilla – Poliisihallitus selvittää

  • 18.10.06:47
    Sosiaalinen media

    Tappouhkauksia ja itsensä satuttamista – Facebook-ryhmän ylläpitäjät joutuvat hakemaan apua hätäkeskuksesta

  • 4.10.17:55
    Vihapuhe

    Vasemmistoliiton Minja Koskela arvosteli saamansa vihaviestit – "Ei tällä tavalla saa kirjoittaa internetissä"

  • 10.9.05:17
    Sosiaalinen media

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"

  • 8.9.21:14
    Nepal

    Nuoret raivostuivat hallituksen somepäätöksestä Nepalissa, lähes 20 kuollut