Vuoden autoksi niin Euroopassa kuin myös Suomessa valittu Opel ottaa kaiken ilon irti saamistaan kehuista. Yhdessä houkuttelevan – jopa aggressiivisen – hinnoittelun kanssa Astran myynti on pompannut roisiin kasvuun.
Suomalaisten suosima farkkukori nostaa auton kiinnostavuutta entisestään. Farkku on käytännössä saman kokoinen kuin sen edeltäjä, mutta uuden pohjarakenteen myötä auto on sekä keventynyt että muuttunut selvästi aiempaa tilavammaksi.
Tavaratila on kasvanut 40 litralla 540-litraiseksi. Se on hyvä, joskaan ei ennätyksiä rikkova, luku. Laajennettuna tila kasvaa 1 630 litraa, ja laajennettu tila on lähes tasapohjainen. Tavaratilan päälle vedettävälle verholle löytyy fiksusti säilytystila tavaratilan pohjan alta, kun takapenkit haluaan kaataa. Takaistuimet saa myös kolmessa osassa taittuvana, joka parantaa käytännöllisyyttä entisestään. Tavaratilaan on myös tarjolla runsaasti erilaisia kiinnitysmahdollisuuksia. Tilan sivuilla on kiskot, joihin voi kiinnittää vaikkapa tavaratilan jakavan väliverkon.
Sports Tourerin hinnat alkavat 20 981 eurosta, jolloin auton keulalla tikkaa litrainen ja kolmisylinterinen bensaturbo (105 hv). Muut moottoriversiot ovat 1,4-litrainen bensaturbo (125 tai 150 hv), 1,6-litrainen bensaturbo (200 hv) tai 1,6-litrainen diesel (110, 136 tai 160 hv). Ajoimme näistä jälkimmäistä, jossa on kaksi ahdinta.


