Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Citroën tuo Frankfurtiin todellisen lifestyle-auton

Julkaistu 03.09.2015 22:15
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

Citroën esittelee Frankfurtissa vapaa-ajan maastoautoksi tarkoitetun C4 Cactus M -konseptiauton. Malli muistuttaa 60-luvulla esiteltyä Citroën Méhar -mallia.

Citroën Méhar oli aikanaan legendaarisen 2CV:n eli rättärin maastokykyisempi versio. Malli oli tuotannossa vuosina 1968-1988 eli peräti 21 vuotta. Tänä aikana mallista oli markkinoilla niin etu- kuin nelivetoisia versioita ja autoa vietiin myös Yhdysvaltoihin. Kokonaisuudessaan mallia valmistettiin yli 140 000 kappaletta.

Citroën on jalostanut nyt C4 Cactus mallista maastokelpoisemman version. Tuotantoautoon verrattuna C4 Cactus M:ssä on suorempi tuulilasi, korotettu kori ja suuremmat renkaat. Autosta puuttuvat takaovet ja takapenkille kiivetään laidan yli astinlaudan avulla.

Konseptiauto on suunnattu ennen kaikkea vapaa-ajan käyttöön. Katto-osa mahdollistaa monenlaisten harrastevälineiden kuljettamisen, penkit on valmistettu kosteudelta suojaavalla neopreenikankaalla ja sisätilan lattiat voi huuhdella vedellä jalkatilassa sijaitsevien vedenpoistoaukkojen ansiosta. Hauskana yksityiskohtana täyttyvä kattoa on mahdollista käyttää taittovuoteena tai vaikka telttana.

Lisää aiheesta:

Citroënin uutuusmaasturi esillä Shanghaissa – lippulaivana 300-hevosvoimainen pistokehybridiOnko katumaastureita pakko myydä pullistetuilla lokasuojilla?Citroënin uusi pikkuauto rohkealla ilmeellä kohti PariisiaEnsituntumat Suomen edullisimmasta uudesta avoautostaTesla Model X näytillä Suomessa – ensimmäiset asiakastoimitukset elokuussaLexus haastaa saksalaiset uudella luksus-coupélla
CitroenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Citroen
  • 9.9.18:59
    Italia

    Ferrari-pomolle 180 miljoonan lasku ja vuosi yhdyskuntapalvelua

  • 1.9.10:35
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Citroën ë-C3

  • 19.3.10:55
    MM-ralli

    Rallin MM-sarjasta kajahti jättitieto – Toyotan päätös "isompi onnenpotku kuin tajuttiinkaan"

  • 18.10.202316:01
    Sähköautot

    "Ensimmäinen edullinen sähköauto Euroopasta" julki – hinta jopa alle 20 000 euron haamurajan

  • 28.09.202214:57
    Autot

    Citroen esitteli uuden "alikersanttilogon" – isoin muutos sitten 1980-luvun