Asiakaspalvelijoiden kauhukokemukset: Näin hirveitä ovat suomalaiset asiakkaat!

Kaupan kassalla ja muissa asiakaspalveluammateissa joutuu kohtaamaan jos jonkinlaisia asiakkaita. Pikaruokaravintolan työntekijä ja kassaneiti kertovat kauheimmat kokemuksensa.

Pikaruokaravintolassa pari vuotta töissä ollut Heidi kertoo, että asiakkaat osasivat olla todella ilkeitä työtään tekevää nuorta kohtaan:

– Kaikista pahimmalta tuntui, kun asiakas haukkui minut kovaan ääneen tyhmäksi ja rumaksi, koska pyysin häntä toistamaan tilauksensa. Kerran asiakas heitti päälleni limsaa, koska hänen haluamansa erikoistilaushampurilainen ei ollut välittömästi valmiina, Heidi kauhistelee.

Pikaruokaravintolassa työskennellessään Heidi on päässyt myös todistamaan jonottavien asiakkaiden nyrkkitappelua sekä lemmenparin herkkää hetkeä WC:tä siivotessaan. WC-tiloista saattoi myös löytyä mitä tahansa, esimerkiksi huumeneuloja ja puukkoja.

"Asiakkaat eivät pidä minua edes ihmisenä"

Päivittäistavarakaupan kassalla pitkään työskennellyt Jenni osaa kertoa inhokkiasiakkaansa epäröimättä.

– Minua jaksaa joka ikinen kerta ärsyttää, kun tervehdin asiakasta ja hän ei vaivaudu vastaamaan.Tällaisia tapauksia on ainakin viisi kymmenestä. Myös lasten kanssa ostoksilla olevat ihmiset kummastuttavat, sillä osa vanhemmista ei hallitse tippaakaan käytöstapoja. Eräs perheenisä raivostui minulle siksi, että hänen jogurttipurkkinsa kansi oli rikki, ja hän sätti minua naama punaisena kahden pienen lapsensa kuullen, Jenni muistelee.

Jenni kertoo, että asiakkaat raivostuvat aina kassan takana istuvalle henkilölle jos kassakone antaa tuotteesta väärän hinnan. Osa asiakkaista myös kuvittelee, että kassaneidillä on aikaa kantaa asiakkaan ostokset autoon vaikka jonoa olisi metritolkulla.

– Suurin toiveeni olisi, että ihmiset jaksaisivat huomioda toisiaan edes sen verran, että jaksaisivat tervehtiä häntä palvelevaa henkilöä. Joskus tuntuu, etteivät asiakkaat pidä minua edes ihmisenä, vaan jonakin aivottomana robottina, Jenni huokaa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat