Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Alonso: Eturengas pelottavassa kunnossa

Fernando Alonso (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)
Fernando Alonso (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)Getty
Julkaistu 02.10.2006 13:19

Fernando Alonso puolusti päätöstään vaihtaa autonsa etupäähän uudet välikelin renkaat Kiinan GP:n 22. kierroksen jälkeen tekemällään varikkokäynnillä.

- Vaihdoimme eturenkaat, koska vasen eturengas näytti hieman pelottavalta kestääkseen toiset 20 kierrosta, Alonso sanoi.

Alonso kulutti renkaitaan kilpakumppaneitaan enemmän kisan alussa hankkiessaan johtoaan.

- Minun piti puristaa kovaa, koska hankin noin 20 sekunnin johdon. Olin muita nopeampi radalla, joten kulutin renkaitani enemmän, Alonso myönsi syyn renkaansa kulumiseen.

Radalla oli Alonson varikkokäynnin jälkeen liian kuivaa välikelin renkaille, joten niistä täytyi saada kuviointi kulumaan pois. Siihen kului kuitenkin enemmän kierroksia kuin Alonso oli odottanut.

- Kyse oli turvallisuudesta. Jos olisimme jättäneet sen renkaan, niin ehkä mitään ei olisi tapahtunut, mutta minulla oli kuitenkin siinä vaiheessa 20 kierrosta ajattavana samalla rengassarjalla ja mukava johto, joten mielestäni oli oikea päätös laittaa uudet eturenkaat ja odottaa yleensä tarvittavat 4-5 kierrosta renkaiden tulemista hyväksi. Oli meille yllätys, että renkaiden paranemiseen meni niin kauan aikaa, Alonso jatkoi.

Muut kärkikuljettajat Michael Schumacher ja Giancarlo Fisichella eivät vaihtaneet renkaitaan ensimmäisellä varikkokäynnillä, vaan jatkoivat samoilla välikelin renkailla. Kun Alonso joutui vaikeuksiin renkaidensa kanssa, vaihtui hänen 18 sekunnin johtonsa 10 sekunnin tappioasemaksi. Alonso sijoittui Kiinan GP:ssä lopulta Schumacherin jälkeen toiseksi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliinRenault hyllytti tyrineen varikkomiehenBriatore puhdisti ilmaa Renault-tallissaFisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksiAlonso olisi kaivannut Fisichellan tukeaAlonso kokee Renault'n keskittyvän valmistajien titteliin
Kiina 2006

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2006
  • 18.10.200615:43
    Kiina 2006

    Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliin

  • 06.10.200608:13
    Kiina 2006

    Renault hyllytti tyrineen varikkomiehen

  • 06.10.200612:54
    Kiina 2006

    Briatore puhdisti ilmaa Renault-tallissa

  • 05.10.200618:45
    Kiina 2006

    Fisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksi

  • 05.10.200618:45
    Japani 2006

    Alonso olisi kaivannut Fisichellan tukea