Olvi-konsernin myyntivolyymi, liikevoitto ja liikevaihto kasvoivat vuoden toisella neljänneksellä.
Huhti–kesäkuun liikevoitto kipusi 20,6 miljoonaan euroon, liikevoittoon tuli parin prosentin lisäys vuoden takaisesta 20,2 miljoonasta eurosta. Liikevaihto puolestaan kasvoi 132 miljoonaan, kun se vuotta aiemmin oli 121 miljoonaa.
Myyntivolyymi kasvoi lähes 250 miljoonaan litraan. Myyntivolyymi ja liikevaihto kasvoivat kaikissa toimintamaissa Suomessa, Baltiassa ja Valko-Venäjällä.
– Alkukesän lämmin sää tuki myyntivolyymien kasvua sekä lisäsi myös pienempien pakkauskokojen kysyntää, kertoo toimitusjohtaja Lasse Aho tiedotteessa.
Lue myös: Olvi ostaa Tanskan neljänneksi suurimman panimon
Nopeasti kesäkuussa helteiden takia kasvanut kysyntä kuitenkin johti toimitusten viivästymisiin.
Yhtiön mukaan alkoholittomien tuotteiden myynti kasvoi katsauskaudella merkittävästi, minkä lisäksi markkinaosuus erityisesti oluissa ja kivennäisvesissä parantui.
– Lisääntyneet myyntivolyymit ovat kasvattaneet logistiikkakustannuksia ja markkinointiin on panostettu selvästi edellisvuotta enemmän, Aho kertoo.
Kesäsesongin myynti on konsernin mukaan jatkunut vahvana.