Åke Blomqvistin maine leviää maailmalla YouTuben kautta

Koko kansan tuntema tanssiguru Åke Blomqvist on tullut ihmisten tietoisuuteen tämän vuosituhannen aikana myös maamme rajojen ulkopuolella, kun internetin videopalvelussa on voinut katsoa 80-luvun diskotanssiopetusta miehen vetämänä. Videosta on tullut suuri kansainvälinen hitti.

Jo muutaman vuoden ajan Åke Blomqvistin diskotanssia on voinut seurata internetin videopalvelu YouTubesta,. Tähän kevääseen mennessä Blomqvistin tanssivideon on nähnyt jo yli 770 000 internetinkäyttäjää, mutta todellisuudessa yleisömäärä on vieläkin suurempi. YouTubessa ja muualla internetissä kyseisestä videosta on tarjolla useita eri versioita, joiden kaikkien yhteinen katsojamäärä kohoaa miljooniin.

− Video on tehty vuonna 1980, ja se edelleen vetää ihmisiä puoleensa. Nyt yritän myydä sitä Brasiliaan, Blomqvist paljastaa.

YouTube-suosion myötä Blomqvistin diskotanssista tehtiin Diesel-vaatemerkin mainosvideo sekä myöhemmin myös kotimainen Jenkki-purukumi hyödynsi miehen lanteiden liikkeitä omassa mainonnassaan. Myös nämä videot ovat saaneet runsaasti kansainvälistä julkisuutta YouTuben kautta.

Tanssitaidon ilosanomaa on levitetty blogeissa ympäri maailman jo vuodesta 2005 lähtien, kun amerikkalaisessa Dvorak Uncensored -blogissa suositeltiin katsomaan Blomqvistin YouTubevideo 14.6.2005. Sen jälkeen myös ruotsalaiset, espanjalaiset ja brittiläiset blogit ovat hehkuttaneet tanssipätkän mahtavuutta.

Lue myös:

    Uusimmat