Coca-Colan tuo Suomeen suositun kampanjan, jossa yhtiön logo korvataan pulloissa suomalaisnimillä.
Coca-Cola tuo Suomessa kauppoihin nimikoituja Coca-Cola-pulloja. Coca-Cola ja Coca-Cola Zero -pullojen etiketteihin on valittu 150 yleisintä suomalaisnimeä. Etunimien lisäksi pulloja koristavat muutamat yleisnimet, kuten ”veli”, ”ukki”ja ”rakas”.
– Korvaamme Coca-Cola-logon pakkauksissamme ensimmäistä kertaa pitkän historiamme aikana ja mikä sen parempaa kuin paikata se faniemme nimillä! Share A Coke -kampanjan tarkoituksena on kutsua ihmiset pitämään hauskaa, löytämään tuotteistamme ystävien ja perheenjäsenten nimiä sekä jakamaan Coca-Cola-juoman heidän kanssaan, kertoo Coca-Cola Suomen brändivastaava Maija Mäkirinne.
Coca-Colan Share A Coke -kampanja alkoi virallisesti 22.4., kun nimikkopullot saapuivat ruokakauppoihin. Kampanja tullaan näkemään läpi kesän erilaisissa nuorten tapahtumissa ja musiikkifestivaaleilla, kuten Pori Jazzeilla, Weekend Festival -tapahtumassa Helsingissä ja Ruis Rockissa Turussa. Tapahtumien promootioissa kuluttajilla on mahdollisuus saada omalla nimellään varustettu Coca-Cola, jos kaupoista ei oikeaa nimeä löydy.
Ainakin nämä nimet löytyvät etiketeistä:
Coca-Cola -pulloista voi bongata ainakin nämä suomalaisnimet, jotka ovat Väestörekisterikeskuksen mukaan suosituimpia nimiä Suomessa:
Ville, Mikko, Antti, Laura, Teemu, Jenni, Janne, Niko, Joni, Sami, Heidi, Juho, Anna, Jani, Joonas, Toni, Hanna, Johanna, Henri,, Tuomas, Markus, Lauri, Sanna, Aleksi, Jenna, Elina, Juha, Jussi, Maria, Jesse, Mika, Tiina, Henna, Tomi, Noora, Minna, Matti, Anni, Suvi, Tommi, Jonna, Jaakko, Jere, Timo, Juuso, Tiia, Emma, Olli, Niina ja Mari.
Päivitys 6.5. kl 16:20: Etkö löytänyt omaasi? Katso Coca-Colan julkistama täydellinen lista nimistä!
Lue myös: Burger King tulee Suomeen – tänne avataan ensimmäinen ravintola!
(MTV3)