Onko sinulla töissä jatkuvasti kiire ja sataa asiaa hoidettavana? Näillä vinkeillä sinäkin opit ottamaan työpäivästäsi kaiken irti ja toimimaan tehokkaammin väsyttämättä itseäsi.
Ole tehokkaampi ja tuottavampi työntekijä näiden kymmenen vinkin avulla!
1. Valikoi tärkeimmät kokoukset
Kokoukset ovat usein ajanhaaskausta, mikäli niissä ei tehdä lopullista päätöstä tai allekirjoiteta sopimusta. Kokouksissa käytetään usein paljon aikaa turhan puhumiseen ja asioiden vatvomiseen. Voit hoitaa samat asiat, keskustelut ja tapaamiset myös nopeammin vapaamuotoisemmissa vuorovaikutustilanteissa. Mikäli siis mahdollista, valikoi tärkeimmät kokoukset ja mene vain niihin sen sijaan että istuisit jatkuvasti palavereissa tyhjän panttina.
2. Vastaa puhelimeen
Tämä neuvo saattaa tuntua itsestään selvältä, mutta sitä se ei kuitenkaan ole. Pidä puhelintasi työpäivän aikana koko ajan mukanasi. Vastaa puhelimeen aina kun se soi, ja selvitä alaisillesi että myös heidän tulee vastata aina puhelimeen työpäivän aikana. Puhelimitse asioiden hoitaminen on nopeampaa ja suoraviivaisempaa kuin sähköpostitse. Hoida tärkeät ja kiireelliset asiat puhelimitse sähköpostien sijaan aina kuin mahdollista.
3. Organisoi "häiriötekijät"
Luo itsellesi päivittäin muistio siitä mitä muita asioita sinun tulee työsi ohella hoitaa. Mikäli sinun pitää siis viedä pyykit pesulaan, suunnitella perheesi kesäloma tai vastata lukuisiin äitisi puheluihin, kirjoita hoidettavat yksityisasiat paperille, ja etsi niille oma aikansa, jottei yksityisasioidesi hoito olisi pois työntekoon käyttämästäsi ajasta.
4. Muodosta oikeanlainen tiimi
Onnistunut bisnes syntyy 80 prosenttisesti oikeista ihmisistä. Paras tapa olla tuottava työssään on työskennellä hyvässä tiimissä. Mikäli olet esimiesasemassa, käytä runsaasti aikaa uusien työntekijöiden etsimiseen ja haastatteluun, näin takaat sen että työskentelet oikeiden ihmisten kanssa.
