Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tutkimus selvitti: Nämä naiset jakavat eniten kuvia Facebookissa!

Jaatko sinä kuviasi netissä?
Jaatko sinä kuviasi netissä?
Julkaistu 08.03.2011 17:30

Uusi tutkimus kertoo, että naiset, jotka pohjaavat itsetuntonsa ulkonäölleen, jakavat eniten kuviaan netissä ja heillä on suurimmat ystäväverkostot sosiaalisissa medioissa.

University of Buffalon tekemän tutkimuksen tulokset paljastavat, että naiset käyttävät kuvia ja ulkonäköään identiteettityökaluina, ja käyttävät Facebookia alustana kilpaillakseen huomiosta, uutisoi indiatimes.com.

Tutkimukseen osallistui 311 osanottajaa, ja osallistujien keski-ikä oli 23,3 vuotta. Osallistujista 49,8 prosenttia oli naisia. He täyttivät kysymyskaavakkeen, jossa selvitettiin heidän epävarmuuksiaan liittyen esimerkiksi itsetuntoon.

Tutkimustulokset paljastivat, että naiset, jotka perustavat itsetuntonsa ulkonäölleen, ovat ahkerimpia valokuvien jakajia.

– Harmillista, että vielä vuonna 2011 niin monet nuoret naiset mittaavat omaa arvoaan ulkonäkönsä perusteella, tässä tapauksessa lisäämällä valokuvia itsestään Facebookiin kuin mainostaakseen itseään, tutkimusta johtanut Michael A. Stefanone kommentoi.

– Ehkä tämä heijastaa vääristyneitä arvoja, joita naisten ulkonäköön liitetään populaarikulttuurissamme ja tosi-tv-ohjelmissa, Stefanone pohtii.

MTV3/Helmi

Lähde: Indiatimes.com

Kuva: Shutterstock

Lisää aiheesta:

Voiko Suomeen iskeä pahin influenssa kymmeneen vuoteen? Virusmuunnos huolettaa maailmallaEnnennäkemätön jauheliha kauppoihinVaroitus: Älä polta tätä kynttilää!Kelan linjaus nosti tunteet pintaan – näin isoissa yrityksissä suhtaudutaan etätöihinTalven trendikengissä voi piillä vaara – tämän toimenpiteen suutari tekisiTutkimus paljasti salakavalan sokeri-ilmiön – korostuu erityisesti pienituloisilla
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • Eilen18:58
    Influenssa

    Voiko Suomeen iskeä pahin influenssa kymmeneen vuoteen? Virusmuunnos huolettaa maailmalla

  • Eilen16:57
    Ruoka

    Ennennäkemätön jauheliha kauppoihin

  • Eilen14:52
    Takaisinvedot

    Varoitus: Älä polta tätä kynttilää!

  • Eilen14:09
    Etätyö

    Kelan linjaus nosti tunteet pintaan – näin isoissa yrityksissä suhtaudutaan etätöihin

  • Eilen11:59
    Kengät

    Talven trendikengissä voi piillä vaara – tämän toimenpiteen suutari tekisi