Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tutkimus selvitti: Nämä naiset jakavat eniten kuvia Facebookissa!

Jaatko sinä kuviasi netissä?
Jaatko sinä kuviasi netissä?
Julkaistu 08.03.2011 17:30

Uusi tutkimus kertoo, että naiset, jotka pohjaavat itsetuntonsa ulkonäölleen, jakavat eniten kuviaan netissä ja heillä on suurimmat ystäväverkostot sosiaalisissa medioissa.

University of Buffalon tekemän tutkimuksen tulokset paljastavat, että naiset käyttävät kuvia ja ulkonäköään identiteettityökaluina, ja käyttävät Facebookia alustana kilpaillakseen huomiosta, uutisoi indiatimes.com.

Tutkimukseen osallistui 311 osanottajaa, ja osallistujien keski-ikä oli 23,3 vuotta. Osallistujista 49,8 prosenttia oli naisia. He täyttivät kysymyskaavakkeen, jossa selvitettiin heidän epävarmuuksiaan liittyen esimerkiksi itsetuntoon.

Tutkimustulokset paljastivat, että naiset, jotka perustavat itsetuntonsa ulkonäölleen, ovat ahkerimpia valokuvien jakajia.

– Harmillista, että vielä vuonna 2011 niin monet nuoret naiset mittaavat omaa arvoaan ulkonäkönsä perusteella, tässä tapauksessa lisäämällä valokuvia itsestään Facebookiin kuin mainostaakseen itseään, tutkimusta johtanut Michael A. Stefanone kommentoi.

– Ehkä tämä heijastaa vääristyneitä arvoja, joita naisten ulkonäköön liitetään populaarikulttuurissamme ja tosi-tv-ohjelmissa, Stefanone pohtii.

MTV3/Helmi

Lähde: Indiatimes.com

Kuva: Shutterstock

Lisää aiheesta:

Anun nerokas ratkaisu joulutorttuihin: "Maailmaa mullistava"Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaaEU penää verkkokauppajätti Sheiniltä selvitystä aseista ja lapsia muistuttavista seksinukeistaMikä on kuumeen raja?Milloin videopelaamisesta tulee ammatti? "Ei riitä, että pelaan kahdeksan tuntia päivässä"Tarkkana joululahjaostoksilla: Verkkokauppa.com listasi taas tuotteet, jotka aiheuttivat pettymyksen
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 18:55
    Jouluruoka

    Anun nerokas ratkaisu joulutorttuihin: "Maailmaa mullistava"

  • 16:45
    Sähköautot

    Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaa

  • 16:43
    Verkkokauppa

    EU penää verkkokauppajätti Sheiniltä selvitystä aseista ja lapsia muistuttavista seksinukeista

  • 13:57
    Flunssa

    Mikä on kuumeen raja?

  • 11:43
    Esports

    Milloin videopelaamisesta tulee ammatti? "Ei riitä, että pelaan kahdeksan tuntia päivässä"