Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tämä kulkuväline herättää taatusti huomiota: Testissä istuttava sähköajokki

Julkaistu 13.04.2016 13:40
Toimittajan kuva

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen@teknavi.fi

digipauli

Kevyet sähkökulkuvälineet ovat pääsääntöisesti seisottavia, eli laitetta ohjataan seisomalla astinlaudalla ja kiihdyttämällä laitetta nojaamalla hieman eteenpäin.

Tykkäsimme

  • Erittäin vakaa ajettavuus

Emme tykänneet

  • Heikko kiihtyvyys
  • Epäergonominen ajoasento

Jos seisominen tuntuu hankalalta, vaihtoehtona on istuttava malli. Teknavi kokeili Airwheel A3:sta, joka tarjoaa vaihtoehdon myös ikäihmisille tai niille, jotka haluavat muuten vain taittaa matkaa istuen. Tarpeen tulleen Airwheelillä voi ajaa myös seisten, mutta seisoma-asento ei ole kovin mukava. Sama ongelma vaivaa myös istuma-asentoa, ainakin pidemmällä käyttäjällä.

Ajettavuudeltaan Airwheel A3 on erittäin vakaa. Laitteella kaatuminen on huomattavasti epätodennäköisempää kuin seisottavilla malleilla.

Ajossa tosin tuntuu, että potkua saisi olla enemmän. Kiihdyttäminen vaatii voimakasta nojaamista eteenpäin. Jarruttamiseen on varattava aikaa, sillä laite ei pysähdy hetkessä.

Katso videolta lisää ajokokemuksia!

AIRWHEEL A3 Hinta: 1470 euroa Huippunopeus: 16 km/h Toimintasäde: Noin 60 km Latausaika: Noin 3 tuntia





HTML Fragment

Huom! Lisää sähkökulkineista Teknavin tv-ohjelmassa tänään 13.4. MTV3:lla klo 22.40.

Lue ja katso myös:
Sähkölauta on helppo ajettava, mutta kuoppia kannattaa välttää
Testissä maastokelpoinen sähkökuljin: Kiikkerää menoa
Testi: Yksipyöräinen sähköajokki on silkkaa hauskuutta

Lisää aiheesta:

Etsitkö halvempaa vaihtoehtoa Segwaylle? Testasimme CityrobotinSähkölauta on helppo ajettava, mutta kuoppia kannattaa välttääTestissä maastokelpoinen sähkökuljin: Kiikkerää menoaTesti: Yksipyöräinen sähköajokki on silkkaa hauskuuttaTesti: Yksipyöräinen sähköajokki on silkkaa hauskuuttaTämä kulkuväline herättää taatusti huomiota: Testissä istuttava sähköajokki
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 11:21
    Huijaukset

    KRP varoittaa: Älä lataa pyynnöstä sovellusta tai voit menettää rahasi

  • 05:25
    Teknologia

    Tiukat turvatoimet ja korviahuumaava meteli: Video näyttää, millaista on sisällä datakeskuksessa

  • Eilen11:44
    Työnhaku

    Näin työnantajat käyttävät tekoälyä rekrytoinneissaan – väärinkäyttö voi tulla kalliiksi

  • Eilen07:00
    Tekoäly

    Tutkimukset paljastivat: Tekoäly suosii itseään ihmisten kustannuksella työnhaussa

  • 15.11.17:33
    Aivoterveys

    Älypuhelin voi rapauttaa keskittymiskyvyn – näin aivotutkija korjasi rutiinejaan: "Pari iltaa meni"