Tänä päivänä bloggaaminen on monelle ammatti. Sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan voikin muodostua ihan leipätyöksi. Aiheesta olivat Huomenta Suomen perjantaiaamussa keskustelemassa Hannan Soppa -ruokablogia kirjoittava Hanna Hurtta sekä viestintätoimisto Manifeston Jonna Varhama.
Yllä olevalla videolla kerrotaan, kuka ylipäätään on somevaikuttaja. Ruokabloggaaja Hanna paljastaa, miten somevaikuttajaksi tullaan.
Hannan Soppa -blogi on osa Hanna Hurtan leipätyötä. Bloggaajan pitää koko ajan pysyä kiinni trendeissä, jotta seuraajat eivät kaikkoa.
Hanna ei koe tilannetta kovinkaan stressaavaksi. Hänelle bloggaaminen ruoasta on intohimo.
– Se on sitä, mitä tekisin varmasti muutenkin, hän toteaa.
Mikäli joku haluaa somevaikuttajaksi, Hanna suositteleekin tekemään sitä, mistä oikeasti tykkää. Aitous on tärkeää.
– Tekemisen pitää tulla intohimon kautta, hän selittää.
Jonna Varhama viestintätoimisto Manifestosta on samoilla linjoilla.
– Intohimo on se, millä vangitset seuraajasi.

