Nordic ID tavoittelee keskimäärin 30 prosentin vuosittaista kasvua seuraavien viiden vuoden aikana.
– Tavallisella itsepalvelukassalla saa aina taistella viivakoodinlukijan kanssa. Se on todella ärsyttävää. Tämä uusi ratkaisu on todella upea.
Britannian yleisradioyhtiö BBC:n haastattelema pohjoislontoolaisen huoltoaseman asiakas suuntaa kehunsa salolaisen Nordic ID:n innovaatiolle. Teknologiayhtiö on pilotoinut uutta Instant Checkout -itsepalveluratkaisua yhdessä IBM iX:n kanssa.
Toimitusjohtaja Juha Reiman mukaan Lontoon testijakso oli menestys.
Tuotteiden RFID-tägien skannaukseen perustuva teknologia oli 15 kertaa nopeampi kuin itsepalvelukassa ja seitsemän kertaa nopeampi kuin perinteinen kassa.
– Monet kivijalkaliikkeet etsivät konseptia, jolla ne voisivat pärjätä verkkokaupoille. Halusimme kehittää ratkaisun, jolla kauppa voisi palvella jonotukseen kyllästynyttä asiakasta mahdollisimman nopeasti. Niin, että asiakas saisi vau-efektin ja myyjän kannalta se olisi järkevää liiketoimintaa.
Yhdeksän tuotteen skannaus ja maksaminen viidessä sekunnissa
Teknologiassa ”kassapääte” tunnistaa ja skannaa kaikki RFID-tägätyt tuotteet yhtä aikaa, yhdellä kerralla, niin ostoskorista kuin kauppakassin sisältäkin.