Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Saksan GP:n topit ja flopit: Alonson irtiotto

Fernando Alonso juhli Saksan GP:ssä
Fernando Alonso juhli Saksan GP:ssäGetty
Julkaistu 23.07.2012 14:12(Päivitetty 23.07.2012 14:22)
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

MTV3:n F1-toimitus listaa tällä kaudella jokaisen GP:n onnistumiset ja epäonnistumiset. Nyt vuorossa ovat Saksan GP:n topit ja flopit.

MTV Oy 2010

1. Fernando Alonso

Paalulta voittoon. Alonso ajoi tosi viileästi Buttonin asettaman paineen alla eikä sortunut yhteenkään virheeseen. Samalla Alonso teki ensimmäisen kunnollisen irtioton tämänvuotisessa MM-taistossa. Hänellä on nyt 34 pisteen, eli yli yhden voiton, suuruinen johto Webberiin ja 44 pisteen, eli lähes kahden voiton, suuruinen johto Vetteliin. Alonso on ottanut pisteitä 22 peräkkäisessä kisassa, eli kilpakumppanit eivät todennäköisesti pysty kuromaan eroa kiinni 25 pisteellä yhdessä kisassa, vaikka voittaisivat.

2. Jenson Button

Muutaman surkean kisan jälkeen Button oli kuin uusi mies Hockenheimissa, jossa hän jahtasi tosissaan voittoa.

3. Kimi Räikkönen

Räikkösen kierros kovilla renkailla kuivassa kelissä aika-ajon ensimmäisellä osiolla oli yksi tämän kauden huikeimpia kierroksia. Aika-ajon vesisade vei valitettavasti mahdollisuudet voittoon, mutta Kimi esitti järkevällä ajolla vahvan nousun. Kisassa Kimin ohitus Paul di Restasta oli sykähdyttävä.

4. McLarenin ME-varikkopysähdys

Alkukauden varikko-ongelmien jälkeen McLaren on vihdoin saanut homman toimimaan. Buttonin toinen varikkopysähdys kesti vain 2,31 sekuntia, mikä on formulahistorian kaikkien aikojen nopein renkaidenvaihto. Button ohitti Vettelin nopean pysähdyksensä ansiosta.

Buttonin ME-varikkopysähdys

5. Kamui Kobayashi

Kobayashi saavutti Saksan GP:n nelossijallaan F1-uransa parhaan sijoituksen. Vahva paluu huipulle sen jälkeen, kun hän ajoi edelliskisassa varikkomiestensä päälle.

MTV Oy 2010

1. Romain Grosjean

Todella vaisu viikonloppu Grosjeanilta. Aika-ajon ensimmäisellä osiolla hän jäi sekunnin Räikkösestä eikä sen jälkeen enää missään vaiheessa yltänyt lähellekään tallikaverinsa suorituksia. Se ei varmaan tullut kenellekään yllätyksenä, ettei Grosjean selviytynyt ensimmäisestä kierroksesta ehjin nahoin, kun lähtöruutu oli jälkijoukoissa.

2. Sebastian Vettelin ohitus Jenson Buttonista

Vettel menetti MM-taiston kannalta ehkä jopa ratkaisevan tärkeät 8 pistettä turhaan hölmöilyyn, kun ohitti Buttonin radan ulkopuolelta. Vettelin olisi pitänyt suosiolla antaa kakkossija takaisin Buttonille leveäksiajonsa jälkeen ja ohittaa englantilainen sen jälkeen sallitusti.

Vettelin ohitus Buttonista

3. Lewis Hamiltonin ohitus Sebastian Vettelistä

Hamiltonin suorittama ohitus Vettelistä tilanteessa, jossa hän oli kierroksen kärkeä perässä, oli lapsellista huomionhakuisuutta. Hamiltonilla ei olisi pitänyt olla mitään asiaa alkaa sotkea kärkitaistoa.

Hamiltonin ohitus Vettelistä

4. Felipe Massa

Tallikaveri voitti ja Massa oli 12:s reilusti yli minuutin Alonsoa hitaampana. Massalta alkaa ilmeisesti itseltäänkin jo usko loppua, koska hän ilmoitti jo aika-ajon jälkeen, ettei mahdollisuuksia kärkisijoille ole.

5. Taas uusi kohu Red Bullista

Red Bull -auton sääntöjenmukaisuus on parina viime kautena kyseenalaistettu ties kuinka monta kertaa, mutta lopputulos on aina sama: ei niistä mitään rangaistuksia tule. Adrian Newey osaa nerokkaasti hyödyntää myös sääntöjen epäselvää aluetta.

Lisää aiheesta:

Vettel kiistää typeräksi haukkumisenRed Bull joutuu muuttamaan moottorikarttojaanMcLaren-pomo: Varikkokäynneissä yhä petrattavaaButton varoittaa Alonsoa: Tilanteet voivat muuttuaGrosjean myöntää heikkoutensa - "pakko parantaa avauskierroksia"Red Bullilla suututtiin: "Kuin kuolemantuomio kanavarkaudesta"
Saksa 2012

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2012
  • 26.07.201218:24
    Saksa 2012

    Vettel kiistää typeräksi haukkumisen

  • 25.07.201213:23
    Saksa 2012

    Red Bull joutuu muuttamaan moottorikarttojaan

  • 25.07.201213:44
    Saksa 2012

    McLaren-pomo: Varikkokäynneissä yhä petrattavaa

  • 24.07.201219:41
    Saksa 2012

    Button varoittaa Alonsoa: Tilanteet voivat muuttua

  • 24.07.201219:32
    Saksa 2012

    Grosjean myöntää heikkoutensa - "pakko parantaa avauskierroksia"