Matkatoimisto Tuin asiakkaat suivaantuivat pilalle menneestä joulustaan, sillä paluulento Meksikosta Suomeen saapui yli kolme vuorokautta myöhässä. Erityistä harmitusta aiheutti matkanjärjestäjän puutteellinen tiedottaminen.
MTV Uutiset tavoitti TUI Finlandin viestintäpäällikkö Laura Aaltosen kommentoimaan, mikä asiakkaille tiedottamisessa meni pieleen.
Asiaan ei ole vielä hänen mukaansa ehditty kunnolla perehtyä.
– Kaikki käsitellään tapauskohtaisesti. Alamme tutkimaan, että miten tiedotus meni. Totta kai pyrimme, että heti kun tietoa on, niin tiedotamme asiakkaita, Aaltonen sanoo.
Aaltonen myöntää, että tietoa olisi pitänyt saada asiakkaille nopeammin.
Lue myös: Aki Manninen puhuu MTV:lle suunsa puhtaaksi Tuin lomafarssista: "Ulkoministeriön olisi kuulunut lennättää meidät kotiin" – näin ministeriöstä kommentoidaan
Kaikkiin asiakkaisiin aiotaan olla yhteydessä mahdollisimman pian. Tui maksaa kaikille matkustajille automaattisesti vähintään 600 euron korvauksen myöhästyneestä lennosta matkustajaa kohden.
Yleensä jokaisen matkustajan tulisi erikseen hakea korvausta myöhästyneestä lennosta.
– Lisäkuluja voi tulla vaikkapa taksimatkoista hotellille ja takaisin, Aaltonen lisää.
