Vahvasti uuden SM-liigakauden aloittaneen Kärppien kapteeni Ilkka Mikkola povaa tällä kaudella oululaisjoukkueen uutta tulemista odotuksiin nähden epäonnistuneen viime kauden jälkeen.
Menestymään tottunut Kärpät sijoittui runkosarjassa kahdeksanneksi jäätyään runkosarjan voittaneelle JYPille peräti 40 pistettä. Pudotuspeleissä Kärppien kulku tyssäsi heti ensimmäisessä vaiheessa Bluesille.
- Meillä on selkeästi näytön paikka. Aiomme palata voittavaan kiekkoon, kahdeksan Suomen mestaruutta rohmunnut Mikkola suunnitteli.
Hegemonia JYPin kanssa
Ilkka Mikkola myöntää, että Kärpille ja JYPille on kehittynyt leimallinen taistelu hallitsevasta asemasta.
- Hegemoniahan tässä on. Tässä on Keski-Suomi vastaan Pohjois-Suomi -asetelma. JYP on meille ollut perinteisesti iso vastustaja. Jokaisesta kiekosta taistellaan, Mikkola kuvailee MTV3:lle.
Mikkola kertoi Kärppä-joukkueen valmistautuneen huolellisesti lauantain otteluun.
- Panostimme tähän JYP-peliin. Tässä oli kyseessä kuitenkin sarja-avaus täällä Oulussa, Mikkola muistutti.
JYP-ottelu sujui Kärpiltä mallikkaasti - tuloksena 3-2-voitto. Jatkon suhteen Mikkolalla on selkeät ajatukset.
- Jatkamme samanlaista iloista pelaamista ja työntekoa. Näin me haluamme pelata, 32--vuotias puolustaja vakuutti.
