Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Marimekon liikevaihto nousi

Vähittäismyynnin kerrotaan kasvaneen kaikilla markkina-alueilla.
Vähittäismyynnin kerrotaan kasvaneen kaikilla markkina-alueilla.Lehtikuva
Julkaistu 15.08.2024 14:46

MTV UUTISET – STT

Kotimaan tukkumyyntiä kasvattivat erityisesti kertaluoteiset kampanjatoimitukset

Vaate- ja designyhtiö Marimekon liikevaihto kasvoi vuoden toisella neljänneksellä kahdeksan prosenttia vuoden takaisesta. 

Liikevaihto oli nyt vajaat 44 miljoonaa euroa.

Yrityksen mukaan liikevaihtoa nostivat erityisesti tukkumyynnin kasvu Suomessa ja Skandinaviassa sekä vähittäismyynnin kasvu Suomessa. 

Kotimaan tukkumyyntiä kasvattivat erityisesti kertaluoteiset kampanjatoimitukset.

Vähittäismyynnin kerrotaan kasvaneen kaikilla markkina-alueilla.

Marimekon vertailukelpoinen liikevoitto sen sijaan laski huhti-kesäkuussa hieman vuoden takaisesta ja oli 6,4 miljoonaa euroa. 

Taustalla kerrotaan olevan korkeammat kiinteät kustannukset ja suhteellinen myyntikatteen heikentyminen.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskon mukaan kiinteitä kustannuksia kasvattivat esimerkiksi panostukset brändimarkkinointiin Unikko-kuvion 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi.

Lue myös: Marimekossa vauhti kiihtyi

Lisää aiheesta:

Marimekon tulos ja liikevaihto nousivat Marimekon kansainvälinen myynti kasvoi, kustannusten nousu supisti tulostaMarimekolta lihava alkuvuoden tulos – netti veti, myymälöissä hiljaisempaaMarimekon liikevaihto kasvoi 15 prosenttia – vetureina kotimainen myynti ja suuremmat lisenssituotot AasiastaMarimekolta tulosyllätys: Liikevoitto kaksinkertaistui alkuvuonna – osake ampaisi rajuun nousuunMarimekon voitot kasvoivat 42 prosentilla viime vuonna – viimeisen neljänneksen tulos heikkeni
MarimekkoYritykset ja bränditKotimaaTalous

Tuoreimmat aiheesta

Marimekko
  • 14.8.17:33
    Yritykset ja brändit

    Marimekon tulos ja liikevaihto nousivat

  • 16.7.17:41
    Suomalainen design

    Marimekko ja Artek yhdistivät voimansa – tässä tulos

  • 18.6.16:22
    Vaatteet

    HS: Marimekko poistaa Mari-trikoopaidan valikoimastaan

  • 17.6.14:20
    Sinkkuelämää

    Suomi-viittauksia vilisee Sinkkuelämää-jatkosarjassa – nyt kuittailtiin Helsingistä

  • 19.2.15:04
    Liiketulos

    "Historiallisen" tuloksen tehnyt Marimekko hirmukiidossa pörssissä