Alkavan kauden F1-autonsa maanantaina julkistanut Williams yrittää kääntää tallin kurssin takaisin viime vuosikymmenen alkuvuosien tasolle. Hieman yllättäen autoon on tehty viime vuodesta vain vähän isoja linjamuutoksia.
Brittitalli Williams on ollut jyrkässä alamäkiluisussa viime vuosina, ja yhden MM-pisteen tuoneella viime kaudella tallin esitys oli täydellinen pohjanoteeraus.
Maanantaina uuden F1-ajokkinsa FW43:n julkistanut talli hakee alkavasta kaudesta parannusta suoritustasoonsa, sillä viime kauden ongelmakohtiin on johdon mukaan puututtu.
Hieman yllättäen auto ei näistä parannuksista huolimatta näytä ulkoisesti eroavan merkittävästi edeltäjästään muuten kuin värityksensä osalta.
– Olemme kiinnittäneet merkittävän paljon huomiota FW42:n ongelmakohtiin ja valinneet huolellisesti ne osat autosta, joita kehitimme, jotta voimme saada parhaan suoritustason käytössä olevilla resursseillamme, Williamsin suunnittelusta vastaava Doug McKiernan kuvaili uutistoimisto Reutersin mukaan.
McKiernanin mukaan kehitystä on tuulitunnelitestien perusteella tapahtunut, ja myös auton jäähdytysjärjestelmään on saatu parannusta.
– Talli on puuttunut mekaanisiin ongelmiin, joita ilmeni vuonna 2019, ja niihin sisältyivät jarrut ja auton kokonaispaino, McKiernan jatkoi.
Jos yllä oleva twiitti ei näy, voit katsoa sen .

