Seat Ibiza esittelee Volkswagen-konsernin uuden B-segmentin autojen pohjalevyratkaisun. Hienosti toimiva alusta ja modernit moottorit ovat pienokaisen parasta antia.
Tykkäsimme
- Voimalinjasta
- Ajettavuudesta
- Mukavuudesta
- Tiloista
Emme tykänneet
- Ohjaamon muovisuudesta
- Varusteiden rajoitetusta saatavuudesta
Hinta alkaen 14 980 €
Koeajoauto 18 988 €
Vielä joitakin vuosia sitten Volkswagen-konsernin merkkien keskuudessa oli selkeä nokkimisjärjestys. Päämerkit ottivat uusimmat teknologiat ensimmäisenä käyttöönsä, ja pienemmät merkit saivat odottaa aikaansa. Maailma kuitenkin muuttuu, ja nyt espanjalainen Seat saa kunnian ottaa käyttöön ensimmäisenä Volkswagen-konsernin uuden B-segmentin autojen uuden modulaarisen MQB A0 -pohjalevyn.
Uuden pohjalevytekniikan ansiosta Ibiza ottaa ison harppauksen eteenpäin. Auton mittasuhteet ovat muuttuneet huomattavasti aikuismaisemmiksi, mistä suurin kiitos kuuluu kasvaneelle leveydelle ja pidentyneelle akselivälille. Pyörät sijaitsevat aiempaa lähempänä kulmia ja auto näyttää istuvan tiukasti tiessä. Kokonaispituus ei kuitenkaan ole kasvanut, joten kyseessä on edelleen näppärä kaupunkiauto.




