Hondan pikkumaasturi tekee paluun yhdeksän vuoden tauon jälkeen.
Tykkäsimme
- Täsmällisestä manuaalivaihteistosta
- Tilojen muunneltavuudesta
Emme tykänneet
- Pompottavasta jousituksesta
- Bensakoneen luonteesta
Moni asia on oikeasta ajoituksesta kiinni. Vielä vajaat kymmenen vuotta sitten Hondan pikkumaasturi HR-V oli kummajainen, joka ei oikein löytänyt paikkaansa markkinoilla. Nyt vastaavia autoja on markkinoilla kuin sieniä sateella ja kilpailu on äärettömän kovaa. Vuositasolla kyseisen markkinan koko on Suomessa noin 10000 autoa.
Edeltäjäsukupolven kohdalla ajoitus ei siis osunut kohdalleen, mutta nyt aika näyttäisi olevan oikea. Siitä kertoo myös Suomen maahantuonnin 1500 auton vuotuinen myyntitavoite HR-V:lle. Mikäli tavoitteeseen päästäisiin, olisi se Hondan eniten myydyin korimalli.
HR-V:n myyntiä edistetään kilpailukykyisillä hinnoilla ja hyvillä varusteilla. Esimerkiksi Elegance-varustelun hinnat alkaen -versioon kuuluvat muun muassa Android-pohjainen Honda Connect -viihdejärjestelmä 7-tuumaisella kosketusnäytöllä, erittäin kattava turvavarustelu, kaksialueilmastointi sekä pysäköintitutkat eteen ja taakse.
Galleria
Muista HR-V:n vahvuuksista voi mainita sopivan persoonallisen, mutta ei liian erilaisen ulkonäön. Keula on jykevä, mutta kuitenkin henkilöautomainen. Ikkunalinja on korkealla, mikä tekee HR-V:stä jykevän näköisen. Takaikkuna kapenee puolestaan coupémaisesti perää kohden. Coupémaisuutta korostetaan myös takaovien kahvoilla, jotka on viety ylös ikkunoiden ja C-pilarin yhtymäkohtaan. Autoa kiertävillä helmoilla ja pyörien koteloinnilla tuodaan ilmeeseen puolestaan pieni maasturivivahde.

