Mainos

Jäätelön kulutus kääntyi kasvuun

Jäätelön myynti kääntyi kasvuun, kun kesälomakausi alkoi juhannuksen tienoilla ja aurinkokin heräsi paistamaan. Sesonkituotteen myynti putosi alkukesällä roimasti koleiden säiden vuoksi.

- Jos heinäkuun lopun ja elokuun säät suosivat, voi olla, että kokonaisuudessaan sesongin myynti yltää hyvinkin lähelle kahden edellisen vuoden keskiarvoa, markkinointipäällikkö Aimo Nissi Valiolta arvioi.

Valion myynti on kasvanut juhannuksesta heinäkuun puoliväliin runsaat 18 prosenttia kesäkuun alun kolmesta ensimmäisestä viikosta, Nissi kertoo.

Suomessa syödään vuosittain noin 70 miljoonaa litraa jäätelöä. Tästä noin puolet nautiskellaan kesäsesongin aikana. Jäätelön sesonkikausi alkaa huhtikuussa ja päättyy elokuun loppuun.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.