Jäätelön kulutus kääntyi kasvuun

Jäätelön myynti kääntyi kasvuun, kun kesälomakausi alkoi juhannuksen tienoilla ja aurinkokin heräsi paistamaan. Sesonkituotteen myynti putosi alkukesällä roimasti koleiden säiden vuoksi.

- Jos heinäkuun lopun ja elokuun säät suosivat, voi olla, että kokonaisuudessaan sesongin myynti yltää hyvinkin lähelle kahden edellisen vuoden keskiarvoa, markkinointipäällikkö Aimo Nissi Valiolta arvioi.

Valion myynti on kasvanut juhannuksesta heinäkuun puoliväliin runsaat 18 prosenttia kesäkuun alun kolmesta ensimmäisestä viikosta, Nissi kertoo.

Suomessa syödään vuosittain noin 70 miljoonaa litraa jäätelöä. Tästä noin puolet nautiskellaan kesäsesongin aikana. Jäätelön sesonkikausi alkaa huhtikuussa ja päättyy elokuun loppuun.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat