Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ison maasturin säästömalli lyö tiskiin hurjat lukemat – keskikulutus 1,8 l/100 km

Julkaistu 19.03.2016 22:15
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

Audi täydentää ison Q7-maasturin mallisto erittäin mielenkiintoisella, ja suorastaan verottajaa kiusaavalla pistokehybridillä. Ison maasturin voimalinjasta löytyy 3,0-litrainen V6-diesel ja sähkömoottori, joiden yhteistehoksi kirjataan 373 hevosvoimaa ja väännöksi 700 newtonmetriä. Näiden turvin suorituskyky vähintään riittävä ja etenkin ilmoitetut kulutuslukemat kuulostavat hurjilta, sillä EU-keskikulutus kirjataan lukemaan 1,8 l/100 km, mikä vastaa veron perusteena toimivien CO2-päästöjen muodossa lukemaa 48 g/km.

Käytännössä tämä tarkoittaa verojen osuudeksi jäävän 7 400 euroa, kun pelkällä dieselmoottorilla ja vastaavalla varustetasolla varustetussa autossa verojen osuus on 24 200 euroa. Verojen ansiosta Q7 e-tron quattron kokonaishinta on 97 904, kun dieselmoottorinen malli maksaa 98 890 euroa. Q7 e-tron quattro tulee aina Business-varustelulla. Vakiovarusteluun kuuluvat muun muassa mukautuva ilmajousitus, virtuaalinen mittaristo ja Audi e-tron mobiilipalvelut.

Koko Q7-malliston hinnat alkavat hiljattain tarjolle tulleen samaisen V6-dieselin 218-hevosvoimaisen version 85 900 eurosta. Dieselmallien lisäksi tarjolla on 333-hevosvoimainen 3,0-litrainen ahdettu bensa-V6, joka lähtee matkaan 107 799 eurolla.

Lue lisää Q7 e-tronista
Testissä Audin iso maasturihybridi: nyt pihistellään tosissaan

Lisää aiheesta:

Koeajossa kahden maailman diesel-hybridi – taloudellisuutta kaupunkiin ja maantielleKian malliston sähköistys jatkuu – kaksi uutta pistokehybridiäVolvon uutuusmaasturin hinnat julki – lippulaiva siemailee 2,1 litraa satasellaAudin uutuusmaasturi on lähes 30 000 euroa kalliimpi kuin espanjalainen serkkunsaAudin uusin pienokainen sai hinnatAudin uusi maastofarkku lähtee matkaan alle 50 000 eurolla
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 07:02
    Oulu

    Tilaisuus teki autovarkaan Oulussa

  • ti09:59
    Lifestyle

    Kun BMW-kuskin tutun reitin yksityiskohta muuttui, rysähti – katso varoittava video Helsingistä

  • ti08:24
    Liikenneturvallisuus

    Näin vaarallisen suojatien ylitys sujui Helsingin aamuruuhkassa – huomaisitko sinä nämä jalankulkijat ratin takaa?

  • 6.12.11:59
    Liikenneturvallisuus

    Näin sumuvaloja pitää oikeasti käyttää – "Valitettavan usein näkee..."

  • 5.12.11:17
    Autokoulu

    Ajokortin opetusluvan voi saada nyt päivässä