Teknavi ajoi Audin uudella ja ensi vuonna myyntiin tulevalla Q7:n hybridiversiolla 88,3 kilometriä 2,3 litralla polttoainetta. Matkasta 75 prosenttia eli reilut 66 kilometriä sujui ilman polttomoottoria.
Suomeen ensi vuoden aikana
 Hinta avoinna
Tykkäsimme
- erinomainen monen asian kompromissi
- mukavuudesta
- tehokkaan turbodieselin ja sähkömoottorin yhdistämisestä
Emme tykänneet
- painaa liikaa
- jaksavatko omistajat ladata aina kun se on mahdollista?
Audi Q7 e-tron on hämmentävä paketti. Se yhdistää 3-litraisen tehokkaan V6-turbodieselin ja pienen sähkömoottorin. Voimalinjan yhteisteho on 373 heppaa, ja vääntöä on tarjolla maksimissaan 700 newtonmetriä. Teknavi pääsi vielä tyyppihyväksyntää odottavan auton rattiin Madridissa. Koeajolenkki koostui melko normityyppisestä ajosta: matkalle osui niin moottoritietä, maantietä kuin taajamiakin.
Audi on tehnyt Q7 e-tronin kanssa kotiläksynsä. Hybridijärjestelmä on optimoitu niin, että taloudellinen ajaminen on itse asiassa hyvin vaivatonta. Valittavana on modernin nykyauton tapaan erilaisia ajoprofiileita. Kuljettaja voi valita urheilullisen, mukavan tai taloudellisen etenemistavan – tai luoda oman profiilinsa. Myös maastoajoa varten on oma asetus, ja auton voi käskeä kulkea aina neliveto kytkettynä.








