Diesel mainostaa alusvaatteitaan pornosivuilla – ”Me emme ole huippumuotia, me olemme katua”

Italialainen Diesel-vaatemerkki aikoo mainostaa uutta alusvaatemallistoaan internetin pornosivustoilla.

– Me olemme seksikäs merkki, Dieselin taiteellinen johtaja Nicola Formichetti sanoo taide- ja muotilehti i-D:lle.

Diesel on ensimmäinen iso vaatemerkki, joka mainostaa tuotteitaan pornosivustoilla. Merkki tekee yhteistyötä MindGeek-nimisen yrityksen kanssa, joka omistaa sekä Pornhubin että YouPornin.

Molemmat kovaa pornoa sisältävät sivustot ovat eräitä maailman suosituimpia verkkosivustoja: Pornhub on nettiliikennettä analysoivan Alexa-sivuston listauksessa sijalla 64, YouPorn saman listauksen sijalla 174.

Diesel aikoo mainostaa pornosivujen lisäksi vahvasti myös deittisovelluksissa kuten Tinder ja Grindr.

– Ihmiset ovat siellä, elämme puhelimillamme. Haluan mennä sinne missä ihmiset ovat. Tinder, Grindr ja Pornhub saattavat olla hieman arveluttavia, mutta on kyse Dieselistä. Me voimme tehdä sen, me emme pelkää näitä paikkoja, me emme ole huippumuotia, me olemme katua, Formichetti sanoo.

Seksuaalisuus on Formichettin mukaan edelleen tabu, vaikka suurin osa ihmisistä vierailee hänen mukaansa Pornhubin tyyppisillä sivustoilla.

– Roduista vartalotyyppeihin, haluan juhlia erilaisuutta ja omalaatuisuutta samaan aikaan kuin heijastamme mitä maailmassa tapahtuu. Haluan luoda Diesel-maailman, jossa kaikki voivat olla aitoja itsejään. Vapaus on mausteemme, taiteellinen johtaja runoilee.

Vaikka yhtiö mainostaa pornosivustoilla ja deittisovelluksissa, se aikoo olla edelleen vahvasti esillä myös printissä ja perinteisessä mainonnassa.

– Tietenkään tämä ei korvaa perinteisiä mainoksiamme kadunvarsilla ja lehdissä, mutta se on laajennus, Nicola Formichetti sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat