Ferrari-tallin suoritus Monacon GP:ssä oli surkea. Charles Leclerc pääsi paalulta matkaan, mutta jäi lopulta neljänneksi varikkomöhläysten takia.
Kilpailuun lähdettiin sadekelin renkailla, mutta rata kuivui melko nopeasti. Toisena siinä vaiheessa ajanut Red Bullin Sergio Perez kävi vaihtamassa alleen välikelin renkaat kierroksella 16.
Kärjessä ajanut Leclerc reagoi Perezin liikkeeseen täysin väärään aikaan ja kävi vaihtamassa välikelin renkaat vasta kierroksella 18. Vain kolme kierrosta siitä monacolainen meni uudestaan varikolle. Tällä kertaa välikelin kumit vaihdettiin kuivan kelin renkaisiin.
Kaiken tämän sähläyksen seurauksena Leclerc tippui neljänneksi, kun tallikaveri Carlos Sainz ja Red Bullin Max Verstappen pyyhälsivät monacolaisen ohi, koska siirtyivät suoraan vesikelin renkaista slikseihin.
"Olisi varmasti paljon nopeampi"
Leclercin varikkotaktiikka oli täysin väärä. Hän oli alkukierrokset selkeästi kärkiajajista nopein, mutta tunaroi voittomahdollisuutensa katastrofaaliseen varikkopysähdyksiin. Leclercin kisainsinööri Marcos Padros oli ehdottanut hänelle mahdollisuutta vaihtaa vesikelin renkaista suoraan kuivan kelin renkaisiin.
– Välikelin rengas olisi varmasti paljon nopeampi, Leclerc oli vastannut Racefansin mukaan.

