Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Volkswagen-pomo vakavana: Saksalaiset autovalmistajat vaarassa jäädä kilpailijoiden jalkoihin

1:10Tässä on B-Mersun kolmas sukupolvi
Julkaistu 16.10.2018 21:28

Ville Järveläinen

Volkswagenin nokkamies näkee synkkiä pilviä saksalaisen autoteollisuuden horisontissa, kertoo uutistoimisto Reuters.

Pääkuvan video: Tässä on B-Mersun kolmas sukupolvi

Volkswagen-konsernin pääjohtaja Herbert Diess ei ennusta saksalaisille autovalmistajille helppoa tulevaisuutta, mikäli ne eivät pysty vastaamaan muuttuviin lainsäädäntöihin tai sopeuttamaan toimitusketjujaan nykyistä paremmin.

Diessin mukaan lisääntynyt tarve tuottaa sähköautoja sekä niiden akkuja perinteisten polttomoottoriautojen sijaan sekä uusien geopoliittisten uhkien nousu pakottaa valmistajat muuttamaan syvään juurtuneita toimintatapojaan, mikä voi puolestaan koitua joidenkin yhtiöiden kohtaloksi.

– Sanoisin, että todennäköisyys sille, että saksalainen autoteollisuus kuuluu maailman eliittiin vielä 10 vuoden kuluttua, on noin 50 prosenttia, Diess täräytti.

Volkswagen on panostanut liikenteen sähköistymiseen kymmeniä miljardeja euroja, mutta niidenkin investointien alkusysäyksenä toimi yhtiön dieselskandaali. Muiden saksalaisvalmistajien sähköautopanostukset ovat merkittävästi pienempiä.

Lisää aiheesta:

Mitä tapahtuu Volkkareille, Seateille ja Skodille? Muutoksia luvassa: "Olemme tuhlanneet liikaa aikaa siihen, että..."
Ojasta allikkoon? Autojätin johtaja pelkää sähköautojen aiheuttavan ongelmia jo muutaman vuoden päästä
Saksalaisjätti luopuu valtaosasta bensa- ja dieselautojaan – haluaa takoa enemmän rahaa
Pidätkö itseäsi aggressiivisena ilmastoaktivistina? Haluaisitko tienata? Eräs autovalmistaja saattaa etsiä juuri sinua
Volkswagen varoittaa: Erityisesti halvempien mallien hinnat tulevat nousemaan merkittävästi
Yllättävä käänne: Edes Volkswagenilla ei uskota dieselin kuolemaan – "Ei syytä olla ostamatta"
AutoteollisuusVolkswagenTalousAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autoteollisuus
  • 24.9.17:20
    Uusikaupunki

    Yle: Syy Valmet Automotiven suuriin neuvotteluihin selvisi, Mersujen tuotanto loppuu

  • 22.9.14:57
    Romutuspalkkio

    Tällainen on auton hankkimiseen kannustava uusi romutuspalkkio – arvo jopa 2 500 euroa

  • 21.9.07:35
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Mersun vuonna 2022 – ilmoitti viasta yli kaksi vuotta myöhemmin ja vaati kaupan purkua

  • 7.9.19:09
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Bemarin, joka hajosi jo kotimatkalla – Kuluttajariitalautakunta ei suosittanut hyvitystä kuluista

  • 5.9.09:20
    Mercedes-Benz

    Huhumylly jauhaa: Mercedes-Benz saattaa lopettaa näiden automallien valmistuksen