Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Vettelin hurja riskipeli: Ei totellut keskeytyspyyntöä

Sebastian Vettel, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Sebastian Vettel, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Julkaistu 10.05.2010 07:11

Red Bullin Sebastian Vettel viittasi kintaalla tallinsa ehdotukselle keskeyttää Espanjan GP:ssä jarruvian takia.

Talli varoitteli Vetteliä useaan otteeseen kisan lopussa siitä, ettei hänen vasen etujarrunsa toiminut. Vettelin onneksi jarruvian ensioireet ilmenivät turvallisessa kohdassa.

- Jarruvika iski seitsemännessä mutkassa. Menin suoraan hiekalle. Olen yhä täällä, joten onneksi se tapahtui siinä kohdassa rataa. Siinä oli paljon turva-aluetta ja pystyin jopa nousemaan tilanteen jälkeen vielä palkintopallille, Vettel kertasi.

Vettel teki ylimääräisen varikkokäynnin koettuaan ensimmäiset jarruongelmansa, joiden seurauksena auto alkoi vetää rajusti oikealle kaikissa jarrutuksissa.

- Tulin ongelmien jälkeen varikolle tarkastuttamaan autoni. Siitä tutkittiin nopeasti, mutta mitään ei löytynyt. Vaihdoimme samalla renkaat. Seuraavalla kierroksella talli kutsui minut keskeyttämään, mutta minä vastasin "enkö voisi mitenkään pelastaa joitain pisteitä?" Sanoin tallille, että haluaisin kovasti yrittää ajamisen jatkamista ja pisteiden pelastamista, Vettel paljasti.

Kolmanneksi sijoittunut saksalaiskuski ajoi viimeiset kierrokset lähinnä moottorijarrutuksen avulla, sillä hän pelkäsi sitä, että auton neljästä jarrusta pettäisi vielä toinenkin.

- Viimeiset 9 kierrosta vain köröttelin ja pyrin välttämään kokonaan jarrujen käyttämistä. Nostin kaasua suorien puolivälissä ja vaihdoin alas varhaisessa vaiheessa. Moottori kuulosti kamalalta. Toivoin, ettei autostani pettäisi enää mitään lisää.

Katso video Katsomo.fistä: Vettel ajaa jarruvian takia pitkäksi (maksullinen palvelu)

Lisää aiheesta:

Hamiltonin rangaistus oli kiinni kuudesta sadasosastaVettel: F-putki auttoi paalupaikan valloittamisessaUseille F1-onnettomuuksille löytyi yhteinen selittäjäHamiltonin onnettomuuteen hieman lisävaloaMersu-pomo julistaa: Schumin loisto on palannutEspanjan GP:n topit ja flopit: Webber omaa luokkaansa
Espanja 2010

Tuoreimmat aiheesta

Espanja 2010
  • 07.07.201014:36
    Espanja 2010

    Hamiltonin rangaistus oli kiinni kuudesta sadasosasta

  • 26.06.201017:13
    Espanja 2010

    Vettel: F-putki auttoi paalupaikan valloittamisessa

  • 13.05.201019:57
    Espanja 2010

    Useille F1-onnettomuuksille löytyi yhteinen selittäjä

  • 11.05.201017:12
    Espanja 2010

    Hamiltonin onnettomuuteen hieman lisävaloa

  • 10.05.201015:53
    Espanja 2010

    Mersu-pomo julistaa: Schumin loisto on palannut