Tutkimusyhtiö Millward Brownin mukaan maailman arvokkain autobrändi on jo kymmenettä kertaa Toyota.
Toyota puolustaa titteliään maailman arvokkaimpana automerkkinä, vaikka sen arvo onkin laskenut kolmella prosentilla viime vuoden vastaavaan lukuun verrattuna. Tutkimuksen johtaja Peter Walshe kertoi Automotive Newsin haastattelussa, että Toyota nähdään vuodesta toiseen luotettavana ja laadukkaana automerkkinä. Edes mittavat takaisinkutsut eivät ole heikentäneet asiakkaitten luottoa merkkiä kohtaan.
Toyota on vienyt arvokkaimman autobrändin tittelin Millward Brownin tutkimuksessa peräti kymmenen kertaa koko tutkimuksen kaksitoistavuotisen historian aikana.
Teslan tulevaisuus näyttää lupaavalta
Vaikka tutkimuksen kärkikolmikko ei ole kokenut vuoden aikana muutoksia, myös yllättäjiä löytyy. Viime vuonna kymmenennelle sijalle kivunnut Tesla teki puolestaan suuren parannuksen noustessaan listalla sijalle kahdeksan ohi jopa Land Roverin ja Porschen. Automerkin arvo on kasvanut vuoden aikana peräti 32 prosentilla.
– Teslan tarina on mielenkiintoinen, koska se ei tarjoa vain autoja, vaan myös lupauksen tulevaisuudesta. On havaittu, että se tarjoaa fantastisen autobrändikokemuksen myös muillekin kuin vain omistajille, Walshe toteaa.
