Suomen ensimmäinen DS Store avasi ovensa – tunnelma ja tuoksut suoraan Pariisista

PSA-konserniin kuuluva DS eriytettiin muutamia vuosia sitten Citroenin alta omaksi brändikseen. Kävimme tutustumassa ensimmäiseen Suomeen avattuun DS Storeen.

Tummanpuhuva lasiseinin varustettu rakennus on vielä hieman keskeneräisessä pihapiirissä Vantaan Petikossa. DS:n maahantuontia hoitava Bassadone Automotive Nordic on keskittänyt kaikki toimintonsa vierekkäisiin rakennuksiin, joista osan remontointi on vasta alkuvaiheessa. PSA-konsernin tuotteiden osalta DS saa ensimmäisenä käyttöönsä uudet tilat, ja kyseessä on samalla Suomen ensimmäinen DS Store.

Lasiovet avautuvat ja ensimmäisenä vierasta ovat vastassa kaksi DS 7 Crossbackia. Eikä DS:n historiaa luonnollisesti ole unohdettu. Liikkeestä löytyy näytiltä myös alkuperäinen DS19, joka näki päivänvalon vuonna 1955, ja oli Citroenin lippulaiva 20 vuoden ajan, kun mukaan lasketaan muutamat päivitetyt versiot. Liikkeen toisella laidalla komeili avajaisviikonloppuna uuden DS:n toinen automalli, DS 3 Crossback, jonka myynti saadaan käyntiin kuluvan vuoden aikana. Erityisen mielenkiintoinen tulee olemaan pienen katumaasturin täyssähköinen versio, jota odotetaan markkinoille vuodeksi 2020. Tulevaisuuden suunnitelmista DS on kertonut tuovansa yhden uuden mallin markkinoille lähitulevaisuudessa joka vuosi.

DS tähtää ennen kaikkea kilpailemaan premium-merkkien markkinoilla ja se näkyy myös liikkeessä, joka on tärkeä osa DS-kokemusta. Tunnelmaa luodaan taustalla kuuluvalla rauhallisella musiikilla ja myös tarkoin valitulla hennolla tuoksulla. Molemmat näistä elementeistä kuten myös koko liike noudattaa tarkasti kaikissa DS Storeissa käytettävää konseptia. Näytteillä olevien autojen lisäksi asiakas pääsee tutustumaan näytepalojen muodossa tarjolla oleviin väreihin, sisustusvaihtoehtoihin ja vanteisiin. Auton eri tyyleihin on mahdollista tutustua myös virtuaalilasien avulla. Modernin tekniikan lisäksi esillä on esimerkkejä autoissa käytettävistä nahkamateriaaleista ja näiden työstämiseen käytettäviä työkaluja, joilla halutaan esitellä ja vaalia ranskalaista käsityöperinnettä.

Suomen ensimmäinen DS Store onnistuu tehtävässään. Paikasta ei tule mieleen perinteinen autoliike, vaan ennemminkin rauhallinen ja viihtyisä ajanviettopaikka. Tämä on tärkeä osa yksilöllistä asiakkaan kohtaamista, jolla DS haluaa erottautua konsernin muista brändeistä. Kilpaillakseen perinteisten premium-merkkien kanssa, täytyy myös tuotteiden olla kunnossa. Tästä näkökulmasta DS 7 Crossbackin mallistoa täydentämään tullut pistokkeesta ladattava hybridiversio on yksi hiljalleen käynnistyvän myynnin kulmakiviä. Aina nelivetoisen ja 300 hevosvoimaa tarjoavan uutuuden ennakkohinnat alkavat vajaasta 60 000 eurosta.

Kuvat: Mikko Autio

Seuraa Teknavia myös sosiaalisessa mediassa!
Löydät meidät Facebookista, Instagramista, Twitteristä ja YouTubesta.

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja