Suomalaisten palvelutyytyväisyys mitattiin – tällä alalla asiakasuskollisuus on tiessään

Suomalaiset ovat verrattain tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin, kertoo tutkimuslaitos Epsi Ratingin asiakastyytyväisyysmittaus.

Toimialoittain selvästi parhaat arvosanat saa hammashoito. Erityisesti yksityisen hammashoidon asiakaskokemukset ovat poikkeuksellisen hyviä.

Toisessa ääripäässä ovat kuntapalvelut ja maksu-TV, jotka saivat kaikkein heikoimmat arvosanat.

Kuntapalveluihin tosin oltiin viime vuonna tyytyväisempiä kuin vuoden 2013 mittauksessa.

Suomalaiset ovat myös uskollisia asiakkaita, eli palveluntarjoajaa ei vaihdeta helpolla.

Epsi Ratingin toimitusjohtaja Mats Nybondas kertoo, että poikkeuksiakin löytyy:

– Varsinkin telealalla ollaan nähty viime vuosina myllerrystä, siinä ei paljon puhuta uskollisuudesta vaan vaihdetaan kylmästi ja tiheään tahtiin palveluintarjoajia sen mukaan, minkä katsotaan tarjoavan parasta palvelua ja hyvään hintaan.

Suurimmat vaihtelut tyytyväisyydessä löytyvät pankkialalta. Tyytyväisimpiä ovat Handelsbankenin ja POP-pankin asiakkaat. Danske Bank saa asiakkailtaan heikoimman arvosanan.

 

Lue myös:

    Uusimmat