Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Sillat tulevat losseja halvemmiksi

Julkaistu 23.07.2004 19:06(Päivitetty 25.07.2004 06:29)

Erityisesti saaristossa tutut lossit ja lautta-alukset saavat vähitellen väistyä siltojen tieltä. Tänään Korppoossa avattiin Wattkastin silta. Samalla viisi kuljettajaa työllistänyt lossi lopetti liikennöinnin.

Vuorokaudessa 70-80 autoa kuljettava Watttkastin lossi kulki tänään viimeisen kerran reittiään. Ennen puoltapäivää koruttomasti liikenteeelle avattu Wattkastin silta on 215 metriä pitkä ja alikulkukorkeus on 8 metriä. Lossilla oli samat ongelmat kuin noin puolella Turun tiepiirin 18:lla lauttapaikalla.

- Suurin ongelma losseilla on se, että ne ovat hyvin vanhoja ja niiden käyttöikä alkaa olla määränpäässä, kertoo vastaava rakennuttaja Jari Nikki Turun tiepiiristä.

Lauttojen käyttökustannukset vaihtelevat reilusta 200 000 eurosta yli kolmeen miljoonaan euroon vuodessa. Sillat puolestaan maksavat itsensä takaisin keskimäärin kymmenessä vuodessa. Lauttojen kustannuksista suurin osa muodostuu työvoima- ja polttoainekuluista.

Lähimmän viiden vuoden aikana koko maassa on odotettavissa kymmenkunta lauttaliikennetta korvaavaa siltahanketta.

(MTV3)

(Seitsemän uutiset 23.07.2004)

Lisää aiheesta:

Ministeri Juuso syytti lappilaisia riitelystä ja hänen kritisoinnistaan: "Riehutte somessa ja haukutte minua"Ähtärin eläinpuisto myytiin eurollaViljelijöillä karu "sammakkoilmiö", hyväkään sato ei kannata: "Viestimme ministereille menevät kuuroille korville"Puolustusministeri esti 11 kiinteistökauppaaSuomi siirtyy tällä viikolla talvikauden nopeusrajoituksiinLääkärimaksut ajavat ihmisiä ulosottoon – yksi väestöryhmä erottuu selkeästi
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 12:27
    Kaisa Juuso

    Ministeri Juuso syytti lappilaisia riitelystä ja hänen kritisoinnistaan: "Riehutte somessa ja haukutte minua"

  • 11:43
    Ähtäri

    Ähtärin eläinpuisto myytiin eurolla

  • 10:00
    Maatalous

    Viljelijöillä karu "sammakkoilmiö", hyväkään sato ei kannata: "Viestimme ministereille menevät kuuroille korville"

  • 09:33
    Turvallisuus

    Puolustusministeri esti 11 kiinteistökauppaa

  • 08:41
    Liikenne

    Suomi siirtyy tällä viikolla talvikauden nopeusrajoituksiin