Mainonnan eettinen neuvosto katsoo, että markkinointi ei ollut tunnistettavissa markkinoinniksi ICC:n markkinointisääntöjen edellyttämällä tavalla.
Hyvinvointiyrittäjä ja tv-kasvo Rita Niemi-Manninen sekä Ritaki Oy ovat saaneet Mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen piilomainonnasta. Ritaki Oy on Niemi-Mannisen ja hänen puolisonsa Aki Mannisen yritys.
Niemi-Manninen oli julkaissut Instagram-tilillään Ritaki Oy:n valmennuksen mainoksen ilman, että julkaisussa oli mainostunnisteita. Mainonnan eettinen neuvosto sai lausuntopyynnön yksityishenkilöltä, jonka käsityksen mukaan julkaisu oli piilomainontaa.
Niemi-Manninen vastaa Mainonnan eettisen neuvoston lausunnossa seuraavalla tavalla:
– Kysymyksessä on oma yrityksemme, joka käy hyvin selväksi Instagram-profiilistani. Olen yrityksen toimitusjohtaja. Profiilissani on linkitys yrityksen sivustolle ja myös @ritakiwellness-linkitys. Tämän vuoksi mainokseen ei ole tarvetta lisätä mainosmerkintää.

