Auri Kananen ja Sinituote Oy ovat saaneet Mainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen piilomainonnasta.
Siivouskuningattarena tunnettu Auri Kananen ja siivousvälineitä, vaatehuollon tuotteita ja autonhoitotarvikkeita valmistava Sinituote Oy ovat saaneet huomautuksen Mainonnan eettiseltä neuvostolta.
Huomautuksessa kerrotaan, että yksityishenkilö lähetti Mainonnan eettiselle neuvostolle lausuntopyynnön Sinituote Oy:n markkinoinnista. Lausuntopyynnön kohteena oleva mainos on julkaistu Kanasen Aurikatariina-YouTube-kanavalla, jolla on reilut 3,6 miljoonaa tilaajaa.
YouTube-videollaan Kananen siivoaa pesu- ja tiskialtaita Sinituote Oy:n tuotteita käyttäen. Videon vasempaan alanurkkaan on lisätty kulloinkin käytettävän tuotteen kuva ja samassa yhteydessä kerrotaan tuotteen käyttötarkoitus. Videon alla olevassa tekstikentässä on alennuskoodi yhtiön tuotteiden ostamista varten sekä linkkejä yhtiön tuotteisiin.
Lausunnonpyytäjän käsityksen mukaan julkaisu on piilomainontaa, sillä tuotteet ovat julkaisuissa merkittävässä osassa.
