Red Bull selitti Webberin huonompaa taktiikkaa

Red Bullin Mark Webber ja Sebastian Vettel ajoivat erilaisilla taktiikoilla Italian GP:ssä.

Kun Webber teki ainoan varikkokäyntinsä 35. kierroksen jälkeen, vaihtoi Vettel renkaansa vasta 52. kierroksella. Vettelin riskitaktiikka toimi paremmin, sillä hän sijoittui neljänneksi Webberin jäätyä kuudenneksi.

Tallipäällikkö Christian Hornerin mukaan talli oli yrittänyt antaa Webberille kuljettajistaan paremman taktiikan.

- Koska Mark on kuljettajistamme paremmassa asemassa MM-pisteissä, niin me ajattelimme, että aikainen varikkokäynti olisi todennäköisesti vahvempi taktiikka, Horner sanoi ITV:n nettisivujen mukaan.

Myös Webberille harkittiin myöhäistä varikkokäyntiä.

- Me pohdimme sitä, mutta siihen liittyi paljon enemmän riskiä.

Hornerille tuli täytenä yllätyksenä, että Vettel pystyi jatkamaan pehmeämmällä rengasseoksella viimeistä edelliselle kierrokselle asti.

- Me ajattelimme, että renkaat vaihdettaisiin kierroksella 15 tai 16, mutta niillähän olisi voinut ajaa kotiin asti, Horner hämmästeli.

- Seurasimme renkaiden kulumista ja mitä pidempään ajoimme, niin sitä paremmalta tilanne näytti. Lopulta päätimme jättää varikkokäynnin viimeisen mahdolliseen hetkeen.

Lue myös:

    Uusimmat