Kansainvälinen autoliitto (FIA) ja rallin MM-sarja tekevät kovasti töitä palauttaakseen lajin kuninkuusluokan kukoistukseensa. Pääluokkaa on ajettu vuodesta 2020 lähtien kolmen automerkin välillä, ja niistä yhden pelätään lähtevän ennen kuin uusia automerkkejä voidaan saada mukaan.
Lue myös: Jari-Matti Latvala teki uuden paljastuksen Juha Kankkusen roolista
FIA julkisti joulukuussa uudet tekniset säännöt, joiden pohjalta MM-sarjassa kilpaillaan kaudesta 2027 lähtien. Näiden sääntöjen toivotaan synnyttävän autotehtaiden keskuudessa sellaista mielenkiintoa, että sarjaan saataisiin Toyotan, Hyundain ja M-Sportin ajattaman Fordin rinnalle yhä enemmän kilpailua.
Yksi huolenaihe viime syksystä alkaen on kuitenkin ollut Hyundain tulevaisuus. MM-sarjassa yhtäjaksoisesti vuodesta 2014 lähtien omaa tehdastiimiään ajattanut korealaismerkki vahvisti joulukuussa lähtevänsä vuodesta 2026 alkaen mukaan WEC-sarjaan nykyisen MM-rallitiimin pomon ja samalla koko Hyundai Motorsportia vetävän Cyril Abiteboulin johdolla.
Hyundain epävarma tulevaisuus rallin MM-sarjassa näkyi jo aiemmin viime vuoden maailmanmestarin, tallia viimeiset 11 vuotta edustaneen Thierry Neuvillen solmimassa jatkosopimuksessa.
