Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Pepsi ostaa Sodastreamin miljardisummalla – Virvoitusjuomajätit rynnivät nyt terveysbuumin perässä

Shutterstock
Julkaistu 20.08.2018 15:31
Toimittajan kuva

Markku Haavisto

markku.haavisto@mtv.fi

Limsajätti PepsiCo ostaa kotona valmistettavista hiilihappojuomista tunnetun Sodastream-yhtiön. Virvoitusjuomien kulutuksen laskiessa, yhtiöt hakevat uutta kasvua terveellisempien juomien parista.

Amerikkalainen virvoitusjuomayhtiö PepsiCo ilmoitti ostavansa Sodastream-yhtiön 3,2 miljardilla dollarilla, jonka tuotteita löytyy monesta suomalaisesta kodista. Euroissa kauppahinta on noin 2,8 miljardia. 

Israelilaisen Sodastream-yhtiön tuotteilla voi valmistaa kotitekoisia hiilihapotettuja juomia. Sodastream on markkinoiden suurin hiilihapotuslaitteiden myyjä.

Pepsi maksaa yhtiöstä 144 dollaria osakkeelta, joka on 11 prosenttia yli Sodastreamin päätösnoteerauksen New Yorkin pörssissä perjantaina.

Virvoitusjuomayhtiöt rynnivät terveysbuumin perässä

Limsayhtiöt PepsiCo ja Coca-Cola ovat viime aikoina laajentaneet toimintaansa ja kilpailuaan terveellisempien juomatuotteiden pariin.

LUE MYÖS:

Coca-Colan voitto tippui rajusti – aikoo panostaa sokerittomiin ja hiilihapottomiin juomiin

Juomajättien kilpailu on kiristynyt viime aikoina, sillä Coca-cola osti hiljattain itselleen osuuden Bodyarmor-urheilujuomamerkistä.

Bodyarmor on viimeisen neljän vuoden aikana vakiinnuttanut itselleen jalansijaa Pepsin Gatoraden ja Coca-colan Poweraden hallitsemilla markkinoilla.

Limsayhtiöt ovat hakeneet uutta kasvua erityisesti terveellisten juomien parista, kun virvoitusjuomien kulutuksen lähdettyä laskuun.

Lisää aiheesta:

Trumpin toive kuultiin: Uusi kokis jenkkimarkkinoillePrime-juomat vakavissa ongelmissaNainen joi 13 vuotta dieettilimsaa ja järkyttyi lopputuloksesta – haastoi Dr Pepperin lopulta oikeuteen varsin erikoisesta syystäStarbucks sai kovan haastajan! Coca-Cola osti kansainvälisen kahvilaketjun huippusummalla Coca-Colan voitto tippui rajusti – aikoo panostaa sokerittomiin ja hiilihapottomiin juomiinPepsiltä yllätysveto: Myynnistä poistettu suosikkijuoma takaisin kauppoihin
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • 06:54
    Ähtäri

    Ähtärin eläinpuisto tänään viimeistä päivää auki: Mahdollisuus jättää "heipat eläimille"

  • 05:00
    Työttömyys

    Asiantuntija: Työttömyyden hinta repesi jo 11 miljardiin – hallitukselle pikainen vaatimus

  • Eilen20:20
    Terveydenhuolto

    Näistä syistä hoitojonot paukkuvat: "Jotain lakia joutuu rikkomaan"

  • Eilen13:15
    Politiikka

    Vauva keskeytti Orpon puheen syyskokouksessa: "Uusia kokoomuslaisia tulossa"

  • Eilen05:55
    Teknologia

    Piilaakson asiantuntija: Uutta Nokiaa on turha odotella