Hankalan alun jälkeen kauppakeskus Redin asiakasmäärät ovat kasvaneet. Silti Helsingin Kalasatamassa sijaitsevassa kauppakeskuksessa on tyhjää tilaa ja loppuunmyyntiä.
Kauppakeskus Redin kävijämäärät ovat maaliskuussa nousseet, kertoo johtaja Aleksi Salminen.
Hän on johtanut Helsingin Kalasatamassa sijaitsevaa Rediä helmikuusta. Salminen ei ota kunniaa asiakasmäärien noususta itselleen, vaan korostaa yrittäjien ja kauppakeskuksen yhteistyötä.
Kaupan alalla vilkastui
Lisäksi maaliskuu on muutenkin kaupan alalla kuukausi, jolloin myynti alkaa virkistyä alkuvuoden hiljaiselon jälkeen. Rediin on järjestetty paljon tapahtumia ja kampanjoita.
Jo ennen Salmisen nimitystä kauppakeskus oli neuvotellut vuokrien alennuksia ja pitempiä maksuaikoja osalle yrittäjistä. Etenkin moni pienyrittäjä oli alkuaikoina pettynyt toiveissaan, kun myynti ei sujunutkaan odotetusti.
– Keskusteluyhteys on nyt hyvä. Jos ongelmia on, käymme ne yhdessä läpi ja katsomme, mitä voimme tehdä. Olemme lisänneet yhteistä markkinointia ja tapahtumia.
– Lapsi-tapahtuma veti yli 20 000 kävijää. Viime viikonvaihteen kansallinen kissanäyttely oli erittäin suosittu.
Ei ostos- vaan viihtymiskeskus
Elokuvateatteri Cinamon näyttää sekin lopulta löytäneen yleisönsä. Tuulitunneli Fööniä käyttävät etenkin yritykset tilaisuuksiinsa. Viihdettä Salminen toivoo keskukseen lisää.