Mercedeksen emoyhtiö Daimler kulutti vain hieman yli 30 miljoonaa euroa F1-tuotteeseen viime kaudella. Panostus tuotti saksalaisyhtiölle valmistajien ja kuljettajien maailmanmestaruuden sekä hurjan mainosarvon. Mercedeksen F1-osasto kasvatti viimeisimmällä tilikaudellaan liikevaihtoaan ja tulostaan.
MAINOS
Koko F1-kausi C Morella!
Italian GP suorana 4.-6.9.
La: 3. harjoitukset klo 12.55, aika-ajot klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 15.00
Su: Italian GP klo 16.05, ennakkotunnelmat klo 15.00Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa
Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas sijoittuivat viime kaudella sijoille yksi ja kaksi F1:n kuljettajien maailmanmestaruussarjassa. Mercedes otti puolestaan taas kerran valmistajien ykkössijan. Menestys ei jäänyt pelkästään radalle, vaan Mercedeksen F1-talli takoi huimaa jälkeä myös talouspuolella.
Tuoreella tilikaudella Mercedeksen sponsorointi- ja markkinointitulot kasvoivat 338,4 miljoonasta punnasta (380 miljoonaa euroa) 368,3 miljoonaan puntaan (413 milj. €).
Verojen jälkeinen voitto kasvoi puolestaan kahdesta miljoonasta punnasta (2,3 milj. €) 14,7 miljoonaan puntaan (16,5 milj. €).

