Mainos

Korealainen automerkki todistaa, että se ei ole tyhmä, joka pyytää – onko tämä bisnesidea törkeä vai nerokas?

Autoteollisuudessa on hyvin yleistä, että lähes tai täysin samaa autoa saatetaan myydä eri markkinoilla eri nimillä tai kokonaan eri brändien alla. Eräs korealaisyritys on kuitenkin vienyt autojen brändäämisen askeleen pidemmälle. 

Et varmastikaan ole koskaan kuullut automerkistä nimeltä Brenthon, sillä ne ovat Korean-markkinoiden erikoisuus. Olisi helppoa ajatella kyseessä olevan vain Koreaan keskittyvä autovalmistaja, mutta Brenthon ei itse asiassa ole autovalmistaja laisinkaan. Mitä Brenthon-merkkisen autot sitten ovat?

Taustalla on ehkä yksi nerokkaimmista ja hävyttömimmistä automaailman liikeideoista. Brenthon nimittäin valmistaa ja myy pelkästään omaa logoaan sekä takakonttiin kiinnitettävää Brenthon-tekstiä Hyundain ja Kian malleihin. Se ei ole valmistanut yhtä ainutta autoa, vaan ainoastaan tarjoaa asiakkailleen mahdollisuutta brändätä autonsa joksikin muuksi kuin tavanomaiseksi korealaisvalmistajan autoksi.

Brenthon on onnistunut jättämään väliin autojen koko ikävän ja kalliin suunnittelu- ja valmistusprosessin ja hyppäämään suoraan pelkkään logojen vaihtamiseen. Ja mikäs siinä, sillä kauppa käy. Brenthon ei itse edes kiinnitä logoja asiakkaiden autoihin, vaan ainoastaan toimittaa uudelleenbrändäykseen tarvittavat tarvikkeet asiakkaalle.

Yrityksen itsensä mukaan "Brenthonin autenttinen ja elegantti imago tekee autosi muotoilusta hohdokkaamman ja vie sen laadukkuuden uudelle tasolle".

Brenthon-tunnusten hinnat alkavat noin yhdeksästä dollarista. Kalleimmat maksavat noin 30 dollaria.

***

5:08

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.