"Kirkkovene" kirkon mainoskampanjassa suututti uskonnottomat

Eroakirkosta.fi -sivusto on tyrmistynyt Oulun seurakuntayhtymän tulevasta kampanjasta.

Seurakuntayhtymä avaa 24.7. kampanjan, jonka tunnuskuvana on ns. kirkkovene, joka on piirretty muistuttamaan naisen alapäätä.

- Hätä on ilmeisesti suuri, olihan Oulussa viime vuonna väkilukuun nähden jopa enemmän eroajia kuin Helsingissä. Sovinistinen kirkkovenemainos vaikuttaa epätoivoiselta nuorten nuoleskelulta. Saisikohan tällaisen mainoksen laittaa bussin kylkeen? Tästä tulee mieleen kirkon Usko, Toivo, Rakkaus -kampanja, jonka parasta antia oli komea logo ja suuri määrä kirkosta eronneita, kommentoi kampanjaa eroakirkosta.fi:n tiedottaja Heikki Orsila.

Eroakirkosta.fi -palvelua ylläpitää Tampereen vapaa-ajattelijat ry. Se on uskonnottomien yhdistys, jonka tavoitteena on mm. kaikkien uskontojen ja vakaumusten saattaminen tasa-arvoisiksi sekä uskonnottomien etujen valvonta.

Kirkosta eronneiden määrä kasvoi taas

Eroakirkosta.fi -palvelussa tehtiin noin sata eroa tavallista enemmän heti liitykirkkoon-sivusto julkaisun jälkeen. Kirkon tiedotteen mukaan liittyneitä on ollut noin 200 ensimmäisen kahden viikon aikana.

Eroakirkosta.fi:n kautta on tänä vuonna eronnut jo 15 000 henkilöä.

Tänä vuonna kirkosta eroaa eroakirkosta.fi:n arvion mukaan 47 000 henkilöä. Se on 10% vähemmän kuin vuonna 2008 ja 20% enemmän kuin vuonna 2007.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat