Jo ennen Kimi Räikkösen liittymistä suuria satsauksia F1-toimintaansa tehnyt entinen Sauber, nykyinen Alfa Romeo on viimeisten vuosien aikana painanut määrätietoista työtä noustakseen sarjan hierarkiassa ylöspäin.
Viime syksynä tapahtuneen Räikkösen sopimuksen julkistamisen jälkeen kuhina on käynyt ennen kaikkea sponsoripuolella. Thaimaalainen olutbrändi Singha hyppäsi suomalaiskuskin perässä Ferrarilta Alfa Romeolla, ja lisää kiinnityksiä on vielä luvassa.
Alfa Romeoksi nimensä vaihtanut tiimi oli kuitenkin jo aiemmin aloittanut aktiivisen henkilöstörekrytoinnin. MTV Urheilun tietojen mukaan esimerkiksi aerodynamiikan suunnitteluosasto on jopa lähes kolminkertaistunut aiemmista vuosista.
Tämä näkyi jo ensimmäisellä testiviikolla Barcelonassa. Sveitsiläistallin autosta löytyi useita aerodynaamisia ratkaisuita, joita muut tiimit eivät olleet omiin ajokkeihinsa rakentaneet.
Tiimiin pitkälti toistasataa uutta työntekijää
Tallipäällikkö Frederic Vasseur kertoo lisää lukuja Alfa Romeon valtavista satsauksista. Räikkösen tulo on buusti ennen kaikkea tiimin houkuttelevuuden kannalta, mutta kasvua tapahtui jo ennen tätä uutista.


