Keksitkö tekosyitä olla liikkumatta? Ota avuksi "fitness-napostelu"

1:07

Valitettavasti kyseessä ei ole sipsien syöminen punnerrussarjojen välissä.

Brittiläinen personal trainer Matt Roberts suosittelee ”fitness-napostelua” erityisesti kiireisille ja paljon istuville ihmisille. Kun liikuntaan on vaikea löytää sopivaa väliä, kannattaa sitä ”napostella” pitkin päivää.

Roberts on työskennellyt muun muassa huippumalli Naomi Campbellin, muotisuunnittelija Tom Fordin sekä Iso-Britannian entisen pääministerin liikenaisena uraa tekevän vaimon, Samantha Cameronin, kanssa. Kiireisiä kaikki, mutta loistavassa kunnossa.

Pisteytä "napostelusi"

”Fitness-napostelu”, eli lyhyet liikuntarupeamat, auttavat tuomaan päivään lisää liikettä ja laittavat stopin tavallisille tekosyille olla liikkumatta

Roberts kehottaa ihmisiä pisteyttämään ”naposteluaan” samaan tapaan kuin Painonvartijat pisteyttävät ruokaa.

Puolen tunnin kävely koiran kanssa – kolme pistettä. 30 burpee-liikettä ennen aamukahvia – toiset kolme pistettä. Portaiden juokseminen ylös ja takaisin alas lounastauolla – kaksi pistettä. 20 minuutin jooga – kaksi pistettä.

Tavoitteekseen voi asettaa esimerkiksi kymmenen pisteen keräämisen päivän aikana. Ideana on, että tavoiteltuun liikuntamäärään on helpompi päästä, kun sen jakaa pieniin osiin. 

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja