Entinen formulakuski tuomittiin joulukuun 14. päivä yli kahdeksi vuodeksi vankilaan.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi Järvilehdon törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vesiliikennejuopumuksesta. Järvilehdon kuljettama vene törmäsi kohtalokkain seurauksin Jomalvikin kanavassa Raaseporissa toissakesänä.
Jyrki Järvilehdon matka formuloiden seurapiireistä nyt edessä olevaan vankeustuomioon on ollut värikäs ja mutkikas.
Jo pienestä pitäen nuoren Jyrkin poltteena oli ajaa kilpaa. Kahdeksanvuotiaasta lähtien Järvilehto ajoi kilpaa ja voitti kartingissa viisi Suomen mestaruutta. Kartingin jälkeen olikin aika siirtyä isompiin autoluokkiin ja muutamassa vuodessa Järvilehto voitti niin Formula Ford 1600 -sarjan Suomen ja Britannian mestaruuden, Britannian FF2000-sarjan mestaruuden kuin Euroopan Formula Ford -sarjan mestaruuden.
Autourheilun kuninkuusluokkaan Formula ykkösiin Järvilehto siirtyi vuonna 1989, 23-vuotiaana. Järvilehdon ura alkoi Ferrarin testikuljettajana, mutta varsinaisen kisakuljettajan paikan hän sai Onyx-tallista samana vuonna.
Pari ensimmäistä vuotta formuloissa menivät pikkutalleissa, mutta vuonna 1994 avautui huippupesti silloisesta kärkitallista Benettonilta. Kohtalo puuttui kuitenkin peliin ja Järvilehto joutui hurjaan Silverstonessa testionnettomuuteen, jossa miehen kerrottiin jo kolkutelleen tuonelan portteja. 28-vuotiaan Järvilehdon niska murtui onnettomuudessa, mutta kuin ihmeen kaupalla mies palasi takaisin formula-auton rattiin jo kahden kuukauden kuluttua rajusta onnettomuudesta.
Vuosi 1994 oli dramaattinen muutenkin Järvilehdon elämässä. Oma traaginen onnettomuus sai jatkoa, kun hyvä ystävä Roland Ratzenberger menehtyi Imolassa. Samana viikonloppuna myös legenda menehtyi kilpailussa.
