Mainos

Haluatko laihduttaa kävelemällä? Varmista, että nämä 6 asiaa toteutuvat

Teetkö pitkiä kävelylenkkejä, muttet silti laihdu? Kävelytottumuksiasi voi kenties viilata näiden kikkojen avulla!

Video: Kehonpainoharjoitteluun erikoistunut personal trainer ja lifestyle-bloggaaja Nana Heikkilä näyttää tehokkaat keinot sisäreisien kiinteyttämiseen.

Käveletkö pitkiä matkoja viikoittain, muttet silti laihdu? Popsugar-sivusto päätti selvittää, miten kävelemisestä voisi saada kaiken irti. Sivusto haastattelu personal trainer Chris Kellyä.

Kokeile kävelylenkilläsi näitä kikkoja!

1. Muista kävellä rivakasti

Moni löntystelee lenkkinsä, jolloin hyöty painonpudotuksen suhteen jää vähäiseksi. Kävele niin, että hengität raskaasti ja puhuminenkin tekee tiukkaa.

2. Kävele tarpeeksi kauas!

Yritä liikkua 30 minuuttia päivässä esimerkiksi pienissä osissa. Pidä puolituntista kävelyn alarajana, jonka haluat ylittää!

3. Käveletkö aina samaa vauhtia?

Kuntoilun intensiteettiä vaihtelevan HIIT-treenin eduista puhutaan paljon. Pidä kehosi valppaana vaihtelemalla kävelytyyliäsi: kävele ensin nopeasti ja hikisesti, ja ota sitten hetki rennommin. Jos kävelit eilen rennosti, kävele tänään rivakammin!

4. Vaihda myös reittiä

Keho tottuu reittiin, jos kävelet samaa tietä joka päivä. Kokeile vaihtaa lenkkipolkusi toiseen, niin, että kierrät lähimetsän kautta tai nouset naapuruston mäennyppylälle.

5. Älä yliarvioi kalorinkulutusta!

Käveleminen ei ole korkean intensiteetin treeniä, joten älä yliarvioi sen kalorinkulutusvoimaa. Jokaisen ihmisen painonpudotusmatka on erilainen, joten tarkkaile kehoasi ja päättele, millainen tahti vie sinut toivomiisi tuloksiin.

6. Kokeile vielä tätä...

Kävelyn ei tarvitse olla pelkkä kävely – voit lisätä siihen askelkyykkyjä tai punnerruksia tukea vasten!

Lähde: Popsugar

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.